کد خبر:47871
پ

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به جمعیت بیمه سلامت رایگان استان گفت : 850 هزار نفر در استان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می باشند.


به گزارش
روزانه نیوز، فریبرز نیاستی در پنجمین روز از هفته بیمه سلامت در خصوص اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان توضیح داد: به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی طی ۲ سال گذشته؛ ۳ دهک مشمول بیمه رایگان بوده اند. این سه دهک از ابتدای سال گذشته توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و سازمان هدف مندی یارانه ها دهک‌بندی شده و سپس به بیمه سلامت معرفی می شدند تا تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.


وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند که بر این اساس هیئت محترم وزیران طی هفته گذشته مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شود تا به این صورت از این به بعد ۵ دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.


این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس قریب به 47 هزار و 825 نفر در گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان استان اضافه می شوند. پیش از این دهک درآمدی ۴ می‌بایست ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.


نیاستی اظهار داشت : در راستای افزایش حمایت از اقشار آسیب پذیر اجتماع هم اکنون 17 هزار و 459 نفر از هم استانی های تحت پوشش بهزیستی در استان همدان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید