کد خبر:15694
پ

داروها، ترکیبی از گیاهان مختلف هستند و هرکدام شامل چند گیاهند و متشکل از یک نوع گیاه نیستند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از کیانوش جهانپور بر اساس مطالعات انجام شده، این چهار دارو در درمان کمکی مبتلایان به بیماری کرونا اثرگذار بوده‌‌اند و مجوز تولید خود را اخذ کرده‌‌اند و در زمان حاضر نیز در کشور تولید و بعضاً توزیع می‌‌شوند.

او گفت: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علامت بیماران کرونایی و کاهش ناراحتی مریض در حین بیماری یا بستری شده‌‌اند اما هیچ‌‌کدام از داروها به عنوان درمان مستقیم کرونا حساب نمی‌‌شوند و این داروهای گیاهی نیز درمان‌‌های کمک‌‌کننده هستند.

همچنین جهانپور در پاسخ به این سؤال که نحوه تجویز این داروها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: مانند هر داروی گیاهی دیگری، این داروها نیز به پزشکان معرفی و توسط پزشکان تجویز خواهد شد. تأثیر داروهای گیاهی تأییدشده توسط وزارت بهداشت برای درمان کمکی کرونا است. برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علائم بیماران کرونایی شدند.

او ادامه داد: تبلیغات این داروها نیز مانند هر داروی دیگری، ممنوع است و نمی‌‌توان اسامی آن را در رسانه اعلام کرد اما در محافل علمی و تخصصی و نشریات تخصصی برای پزشکان و داروسازان معرفی خواهند شد./تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید