کد خبر:50419
پ

«خانه بازی» برای کودکان بستری در مرکز درمانی، در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان شهر همدان با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان راه اندازی شد.

مسئول حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان روز دوشنبه در آیین افتتاح این خانه بازی اظهار کرد: هدف از راه اندازی این مرکز، تقویت فضای نشاط و شادی برای کودکان بستری در بیمارستان اکباتان است.

حسن بهرامی اضافه کرد: کار در فضای کودکانه با وجود مشکلات اما شیرین و دلچسب است بنابراین باید در برنامه ها و ارائه خدمات پزشکی، به روحیات، نیازها و ضروریات سنی این قشر توجه شود.

وی گفت: حضور کودکان در اتاق بازی در ارتقای روحیه کودکان مبتلا به بیماری تاثیرگذار است چراکه کودکان به اقتضای سن و سالشان، تحمل استراحت مطلق را ندارند و از این رو دچار خستگی روح و بی‌تابی برای بازی و حضور در خانه می‌شوند.

مسئول حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ایده خلاقانه ایجاد اتاق بازی برای کودکان بستری در بیمارستان، فضای شادی را برای کودکان به ارمغان آورد تا بخشی از نیازهای روحی این کودکان تامین شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان نیز گفت: خانه بازی این بیمارستان با سه میلیارد ریال در فضایی به وسعت ۲۷۰ متر مربع بهره برداری شد که یکی از خیرین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از هزینه را پرداخت کرد.

دکتر غلامرضا کلوندی اضافه کرد: این طرح باهدف ایجاد مکانی برای بازی و سرگرمی کودکان بستری شده در این بیمارستان راه اندازی شد.

وی افزود: همچنین امکان بهره گیری کودکانی که همراه با والدین خود برای ملاقات به این بیمارستان مراجعه می کنند از این خانه بازی فراهم شده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان گفت: بخش زیادی از هزینه های اجرای این طرح توسط خیر «حبیب الله علیزاده» تامین شده است.

کلوندی گفت: اتاق بازی مجهز به تلویزیون، انواع اسباب بازی، مدادهای رنگی، شمعی و ماژیک، کاغذ و انواع ابزار سرگرمی و نشاط کودکان است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید