کد خبر:31693
پ

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از اوضاع داخلی افغانستان، از کاهش کارکنان سازمان ملل در این کشور خبر داد و گفت: جنگ در کابل با توجه به جمعیت زیاد آن فاجعه‌بار و وحشتناک خواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز  به نقل از الجزیره، استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، ضمن ابراز نگرانی از وخامت وضعیت امنیتی در افغانستان، بر ضرورت دستیابی طرفین به توافق سیاسی تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: «هنوز کارکنان سازمان ملل از افغانستان تخلیه نشده اند. ما در حال ارزیابی هستیم که تا جایی که می‌توانیم تعداد کارکنان خود را در افغانستان کاهش دهیم. اما همچنان به کمک‌های خود ادامه خواهیم داد.»

چندی پیش نیز وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی اعلام کرد: «ما همه تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت‌ها در افغانستان به کار می‌بریم.»

بعد از تسلط طالبان بر هرات و نزدیک‌تر شدن این گروه به کابل، وزارت خارجه دانمارک، آلمان و نروژ هم اعلام کردند سفارت کشورشان در کابل به طور موقت تخلیه شده است.

پیش از این وزارت خارجه ۳ کشور اروپایی شامل آلمان، انگلیس، و فرانسه در بیانیه‌هایی جداگانه از شهروندان خود خواسته بودند خاک افغانستان را در اسرع وقت ترک کنند.

در حالی که اکنون آمریکا پس از ۲۰ سال نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند، نیرو‌های طالبان بر بخش‌های زیادی از این کشور مسلط شده‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید