کد خبر:45466
پ

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: غدیر بیان یک الگو از زعامت سیاسی و اداره جامعه است که منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی‌موثقی جمعه ۱۶ تیر در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر همدان، اظهار کرد: با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی براساس الگوی مدیریتی غدیر محقق می‌شود، گفت: غدیر، یک جریان سیاسی است و اگر فقط یک مناسبت مذهبی بود، عیدالله نام نمی‌گرفت.

وی اشاره کرد: جریان غدیر، نشان داد که تشیع یک مکتب سیاسی به معنای تدبیر دین و دنیای مردم است.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: امروز الگوهای مختلف حاکمیتی در دنیا مطرح است، کدام الگوی جایگزین توانسته محقق کننده عدالت در جامعه باشد؟ کدام الگوی مدیریتی در عرصه سیاسی و اقتصادی توانسته عدالت به معنای واقعی در جامعه را پیاده کند؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه دهد: آیا جریان های لیبرال و سوسیال در عرصه مدیریت سیاسی و الگوهای اقتصادی توانستند به عدالت دست پیدا کنند؟ امروز همه ما می‌بینیم تمام الگوهای سیاسی، حاکمیتی و اقتصادی برای تحقق عدالت، به بن‌بست رسیدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه پیغمبر بزرگ اسلام(ص) در جریان غدیر الگویی بیان کردند که منجر به تحقق عدالت می‌شود، مطرح کرد: در غدیر معرفی یک زعیم‌ سیاسی که اداره جامعه را بر عهده می‌گیرد، انجام شد و فقط معرفی یک امام جماعت یا مرجع علمی نبود.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: آنچه باعث یأس جریان کفر در جریان غدیر شد، معرفی زعیمی بود که می‌خواهد تمدن سازی مبتنی بر عدالت، منافع عموم جامعه، توازن و تعادل اجتماعی داشته باشد، تمدنی بسازد که مانع از رشد مستکبر می‌شود و مستضعف بدون دغدغه به حق خود می‌رسد، جامعه ای بسازد که هوای نفس در آن وجود نداشته باشد و در آن قدرت، ابزار تحقق عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جریانات دینی، سیاسی نباشد و دخالت دین در سیاست مطرح نباشد، خود مستکبران جریان دین را تبلیغ می‌کنند اما در غدیر، دستی بالاآمد که دست جیره خواران را قطع می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه جریان غدیر، یک جریان سیاسی است، توضیح داد: حاکمیت دینی و سیاسی در غدیر مطرح است و برای جامعه‌ سیاسی، حاکم و رهبر انتخاب شده است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه امروز بشر تمام الگوهای مدیریتی را تجربه کرده است، گفت: مردم فهمیدند تحقق عدالت با جریان‌های لیبرالی و جریان‌های فکری غربی به بن بست خورده است و عدالت اجتماعی بر اساس الگوی مدیریتی غدیر محقق می‌شود که در آخرالزمان توسط حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) برپا داشته می‌شود.

وی یادآور شد: یک رهبر شایسته باید عادل و آگاه به مصالح اجتماعی باشد، از طرفی باید همه بدنه حاکمیتی و مدیریتی، شاخص‌های دینی را داشته باشند. تا قبل از غدیر، مبارزه در برابر کفر بود اما پس از آن گفته شد از خودی‌هایی بترسید که مبتلا به نفاق هستند و مراقب نفوذی ها باشید.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، اظهار کرد: عضویت دائم کشور در سازمان همکاری‌های شانگهای، نقطه عطف سیاست خارجی متوازن و نشان دهنده این است که تحریم‌ها نمی‌تواند تأثیری در رشد کشور داشته باشد، هرچند مشکلاتی ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید