معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان از ضرورت جمعآوری هرچه سریعتر کارتنپلاستهای سطح شهر با مضمون «محل اسکان مسافران نوروزی» در نمایشگاه بینالمللی همدان متعلق شرکت نمایشگاه بین المللی این شهر تاکید کرد.
به گزارش روزانه نیوز، علی خاکسار اظهار کرد: با فرا رسیدن سال نو، از 26 اسفندماه ستاد اجرایی خدمات سفر استان بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور باحضور مجموعه دستگاههای اجرایی مرتبط تشکیل و تا 15 فروردین ماه به فعالیت می پردازد. ریاست ستادهای اجرایی خدمات سفر استان¬ها برعهده استاندار و ده کمیته ذیل ستاد به ریاست دستگاهها و ادارات مرتبط، گرد هم آمده و مدیریت خدمات مربوط به مسافران و گردشگران را انجام می دهند.
وی افزود: ستاد اسکان و رفاه به ریاست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در محل دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر واقع در یادمان عین القضات مستقر است و نمایندگان مراکز اقامتی استان از جمله جامعه هتلداران، هتل آپارتمانها، انجمن اقامتگاه های بومگردی، مهمانپذیرداران و . . . در ستاد حضور داشته و هماهنگی اقامت مسافران را انجام میدهند.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان اضافه کرد: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد بودیم در تمامی سطح شهر همدان، از مسیر شهر جورقان تا همدان، کارتن پلاستهایی با مضمون “محل اسکان مسافران نوروزی در نمایشگاه بینالمللی همدان” نصب شده و این در حالی است بر اساس مصوبات ستاد خدمات سفر، نمایشگاه صرفا برای اسکان اضطراری و نصب چادر پیشبینی شده است.
خاکسار افزود: نصب این بنرها باعث سردرگمی و نارضایتی مسافران و گردشگران شده است ، چراکه با مراجعه به محل با عنوان ” این محل برای نصب چادر است” مواجه شده و مجبور به بازگشت به سطح شهر می شوند.
او گفت: علاوه بر اینکه به متولی مربوطه (شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان) تذکر لازم برای جمع آوری کارتن پلاستها داده شده است، از شهرداری همدان درخواست کردیم هرچه سریعتر نسبت به جمعآوری کارتنپلاستها اقدام کنند، لکن علیرغم پیگیری های متعدد تا به امروز انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از بنرهایی که در مسیرهای منتهی به ستاد خدمات سفر نصب شده بود در اثر باد و باران از بین رفتهاند و از شهرداری درخواست کردیم جایگزین شوند، گفت: در همه استانها ستاد اسکان در یک نقطه متمرکز است و مسافرانی که به همدان میآیند نیز باید براساس سلایق و میزان هزینه ای که برای اقامت در نظر گرفته اند، از همین محل پذیرش و هدایت شوند و اقدامات سلیقه ای و بدون هماهنگی موجب سردرگمی و نارضایتی مسافران و آسیب به مراکز اقامتی مجاز خواهد شد.