کد خبر:51119
پ

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان به لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد.

به گزارش روزانه نیوز، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه ستاد جوانی جمعیت شهرستان همدان با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت اظهار داشت: افزایش جمعیت در کنار جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سال‌های اخیر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر وظایف قانونی ادارات دولتی از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فرهنگی و دهیاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت استفاده شود.

وی افزود: اولویت و محوریت همه فعالیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت باید اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد که بعد از تصویب در مجلس توسط دولت به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و برای همه لازم الاجراست و کارگروه‌، عملکرد دستگاه‌ها را باید در این حوزه ارزیابی کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری توسط بانک‌های همدان باید با جدیت بیشتری انجام شود و زمان انتظار چند ماهه باید کاهش پیدا کند و بانک‌ها اولویت را به وام‌های قرض‌الحسنه بدهند.

ربانی‌مهر یادآور شد: ترویج ازدواج آسان، تفهیم چالش‌های تک فرزندی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلوگیری از قتل جنین و اجرای طرحهای محله محور و… به عنوان اقدامات فوری در اولویت فعالیت‌های جوانی جمعیت پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین یکی دیگر از امتیازات حوزه فرزندآوری است که در همدان تاکنون به ۴۵۰ خانواده زمین واگذار شده اما خانواده‌های زیادی در صف انتظار هستند و در استان همدان با پیگیری و تاکید استاندار، بنیاد مسکن شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی چند زمین دیگر در حال اختصاص به این طرح است.

گفتنی است، در شهرستان همدان ۱۸۲۶ خانواده ۳ فرزندی، ۶۶۰ خانواده ۴ فرزندی، ۸۳ خانواده ۵ فرزندی، ۶ خانواده ۶ فرزندی و یک خانواده ۷ فرزندی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید