کد خبر:35480
پ

به گزارش روزانه نیوز ،در این بیانیه که یک نسخه از آن به ایرنا نمابر شد، آمده است: طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر برخوردهای دور از شان برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اهالی مطبوعات و رسانه‌ها شنیده می‌شود که جای تاسف بسیار داشته و دارد.

این بیانیه می افزاید: خانه مطبوعات استان همدان با محکوم کردن این نوع برخوردهای سلیقه‌ای و دور از انتظار، بر خود فرض می‌داند در چنین مواردی از حقوق معنوی و مادی جامعه خبری از جمله مدیران‌ رسانه‌های محلی، سرپرستان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری، خبرنگاران، عکاسان و تمام اقشار فعال در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها، دفاع کرده و در صورت نیاز اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: خانه مطبوعات به عنوان یک نهاد صنفی مستقل، موضوعات مرتبط با جامعه خبری استان را با دقت رصد کرده و در صورت نیاز ضمن رایزنی با مدیران ارشد استان و دستگاه‌های مسئول، انجام اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار خواهد داد.

خانه مطبوعات استان همدان با قدردانی از زحمات و تلاش های مدیران خدوم دولت سیزدهم که همواره با درک درست از جایگاه رسانه تعامل بیش از پیش را سرلوحه امور خود و همکارانشان قرار داده‌اند، همه مدیران دولتی و بخش خصوصی را به سعه صدر بیشتر، صبر، تحمل نقد و نقدپذیری دعوت کرده و از جامعه رسانه‌ای استان می‌خواهد همچون گذشته با حفظ آرامش و به دور از شتاب‌زدگی و هیاهو از طریق خانه مطبوعات و تنها از مجاری قانونی پیگیر حقوق خود باشند.

در این بیانیه آمده است: به برخی مدیران ادارات، سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه مدیران شهرستانی توصیه می‌شود؛ ضمن رفتار متناسب با شان و جایگاه خود، رسانه‌ها را یار و یاور دولت و همسو با لبیک به فرمان #جهاد_تبیین رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله‌تعالی) دانسته و از برخوردهای سلیقه‌ای با اهالی مطبوعات به طور جد خودداری کنند.

در دوران نبرد رسانه‌ای حفظ حرمت اصحاب رسانه برای مسئولان یک اصل است

مسئول بسیج رسانه استان همدان نیز در این باره گفت: در دوران نبرد رسانه ای و جنگ روایت ها حفظ حرمت اصحاب رسانه برای مسئولان یک اصل است .

ناصر قوامی با اشاره به شرایط مهم و حساس مردمی سازی یارانه ها و تلاش شبانه روزی رسانه های بیگانه برای تحریف واقعیت‌ها و ظرفیت های کشور که در این نبرد رسانه ای، رسانه های متعهد و انقلابی در خط مقدم اقناع سازی و مبارزه با تحریف و تخریب دشمن حضوری فعال دارند ادامه داد: در این شرایط رعایت شان و احترام اصحاب رسانه های متعهد استان کمترین و البته ضروری ترین انتظار از مسئولان استان است.

وی با اشاره به سخنان مکرر رئیس جمهور و سیاست های رسمی دولت و نظام اسلامی در افزایش آزادی های مشروع و متعهدانه رسانه ای اظهار داشت: در دولت مردمی و انقلابی جناب آقای رئیسی رفتار خارج از ادب و عرف حرفه ای با اصحاب رسانه از طرف مسئولان آنهم در استان فرهیختگان یعنی همدان گناهی نابخشودنی است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان با تصریح بر اینکه بسیج رسانه خود را موظف به دفاع و حمایت از حق حرفه ای اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و کرامت انسانی خبرنگاران می داند افزود: ما خود را متعهد می دانیم در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و فرامین رهبر عزیز و حکیم انقلاب، مدافع حرمت و کرامت قلم و اصحاب قلم و رسانه باشیم.

قوامی رعایت حرمت اصحاب رسانه را سیاست اصولی نظام دانست و ادامه داد: در رعایت این اصل اساسی ، تمام تلاش و همت خود را به کار خواهیم گرفت.

طبق آخرین آمارهای رسمی ، استان همدان دارای ۱۵۶ رسانه دارای مجوز است که ۸۷ رسانه آن چاپی است.

//ایرنا//

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید