کد خبر:50139
پ

فرماندار همدان گفت: ۳۲۰ شعبه در شهرستان همدان و ۵۰ شعبه در شهرستان فامنین برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است.

مسلم مخفی با بیان این که ۸ هزار نفر از مجریان انتخابات، کار برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را در همدان بر عهده دارند، افزود: علاوه بر این افراد، اعضای هیات نظارت و نیروهای امنیتی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم در شعب حضور دارند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان همدان گفت: ستاد انتخابات این شهرستان از هشت ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت نسبت به آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مشکلات در حوزه فنی، هماهنگی‌ها، فرایند برگزاری انتخابات، ساعت برگزاری، کاربر رایانه، منشی و امثالهم بوده و برای حل آنها تاکنون دو مانور سراسری برگزار شده است.

مخفی گفت: دوره‌های آموزشی برای مجریان انتخابات و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای برگزار شده است تا پیش از برگزاری انتخابات تسلط کامل به فرایند انتخابات داشته باشند.

وی یادآور شد: حوزه انتخابیه همدان و فامنین دارای دو کرسی در مجلس شورای اسلامی است و تاکنون صلاحیت ۱۱۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تایید شده است.

فرماندار همدان بیان کرد: پس از اینکه نام فرد داوطلب نمایندگی مجلس در اختیار اعضای هیات اجرایی و نظارت قرار می‌گیرد بی توجه به گرایش سیاسی فرد، استعلام مراجع چهارگانه مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعضای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات را افرادی مومن و معتقد تشکیل داده و آنها در بررسی صلاحیت‌ها توجهی به گرایش سیاسی داوطلبان نداشتند.

مخفی افزود: انتخابات پیش رو از حساسیت ویژه‌ای برخودار است چرا که دشمنان نظام اسلامی بیش از دوره‌های قبل با تخریب و سیاه‌نمایی، دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی و دارالمومنین در ۲۲ بهمن سال جاری و با حضور پرشور در راهپیمایی به دشمنان پیام دادند که بی‌توجه به خواست آنها در انتخابات مشارکت حداکثری دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید