کد خبر:19916
پ

سوارکار اسپانیایی با وجود سکته مغزی که داشت تلاش کرده است تا بهبود پیدا کند و در المپیک توکیو شرکت کند.

به گزارش روزانه نیوز، خوان ماتو سوار کار اسپانیایی که تنها 22 سال دارد در حالی که خود را برای المپیک توکیو آماده می کرد، اتفاقی  بدی را  در زندگی اش تجربه کرد.
او در 5 می 2020 (16 اردیبهشت 99) سکته مغزی شد و بر اساس این اتفاق 25 روز به کما رفت.
ماتو در مورد این اتفاق گفت: یک روز که سوار اسب بودم به پدرم گفتم خیلی سرگیجه دارم و پدرم گفت که نگران نباشم، فقط از اسب پیاده شوم و استراحت کنم. زمانی که از اسب پیاده شدم درد زیادی در سرم حس کردم سپس همه چیز برایم سیاه شد  و دیگر چیزی به یاد ندارم چون بیهوش شدم. بعدا در بیمارستان برایم تعریف کردند چه اتفاقی افتاده است. البته  من این اتفاق را به عنوان بخشی از زندگی ام پذیرفتم.

با وجود اینکه خطر فلج کامل سمت چپ بدن او را تهدید می کرد اما ماتو خوب است و زندگی عادی دارد و این چیزی است که برای کسی که سکته کرده باشد خیلی نادر اتفاق می افتد. ماتو از 5 می تا 3 جولای (19 اردیبهشت تا  13 تیر) در بیمارستان بود و 25 کیلوگرم وزن کم کرد.

ماتو می گوید: این اتفاق برای من مانند تولد دوباره است و حتی یکبار هم از خودم نپرسیدم چرا این اتفاق باید برای من رخ دهد. من مانند قبل از سکته مغزی خوب هستم و با هدف تحقق بخشیدن به تمام رویاهایم به آینده نگاه می کنم. این اتفاق باعث شد برای همه چیز ارزش قائل باشم و از اینکه زنده ام هر روز خدا را شکر می کنم. ماتو معتقد است المپیک منبع الهام او برای بهبودی بوده است. او در این مورد گفت:بازیهای المپیک آرزویی است که از 10 سالگی داشتم ومی خواهم آن را تحقق ببخشم. اگر صبور ، باانگیزه باشید، رسیدن به هر هدفی ممکن است.

او در مسابقات جهانی 2018 توانست سهمیه المپیک را بگیرد. تیم سوارکاری اسپانیا برای بازیهای المپیک در سه ماده سهمیه دارد. درساژ رویدادی است که ماتوت در آن شرکت می کند . با این حال ، کمیته ملی المپیک اسپانیا هنوز تصمیم نگرفته است که کدام یک از ورزشکاران نماینده این کشور در توکیو 2020 هستند. اگر ماتو انتخاب شود ، پدرش در کنارش خواهد بود. پدرش در بازی های سئول 1988 ، بارسلونا 1992 و آتلانتا 1996 شرکت کرد و اکنون مربی پسرش است.

بازی های المپیک توکیو منبع الهام او بود اما خود به یک منبع الهام برای خیلی از ورزشکاران تبدیل شده است./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید