کد خبر:11897
پ

یک دانشگاه آمریکایی در راستای کنترل موارد مبتلا به “کووید-۱۹” در میان جامعه دانشگاهی خود، علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از اعضای خود به طور مرتب تست کرونا انجام می دهد.

 

به گزارش روزانه نیوز  به نقل از ان‌بی‌سی بوستون،‌ با شیوع کرونا، دو ترم است که دانشگاه‌های سراسر دنیا فضای متفاوتی را تجربه می‌کنند. از رعایت بهداشت و استفاده از ماسک گرفته تا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی.

 

اما دانشجویان و پرسنل دانشگاه  “لازل”( Lasell) در ایالت ماساچوست گفته‌اند که علاوه بر رعایت این شرایط، کلیدی‌ترین کار آن‌ها آزمایش مرتب “کووید-۱۹” است که باعث شده تعداد موارد مبتلا به این بیماری در میان آن‌ها پایین نگه داشته شود.

 

“میشل الکساندر”( Michael Alexander) رئیس این دانشگاه گفت: شما می‌توانید نتیجه کار ما را بنگرید.تاکنون ۱۰ هزار تست از جامعه دانشگاهی ما دریافت شده که تنها ۵ مورد مثبت مبتلا به کرونا را نشان می‌دهد که از این میان هم فقط ۳ نفر دانشجو هستند.

 

دانشگاه “لازل”، مانند بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های ماساچوست، در هفته دو مرتبه از تمامی  دانشجویان و پرسنل دانشگاه تست سریع کرونا می‌گیرد.البته افرادی که کمتر در محوطه دانشگاه حضور دارند،‌یک بار در هفته تست کرونا می‌دهند.

 

“ریچارد آرنولد”(Richard Arnold) مدیر سرویس سلامت دانشگاه گفت: تکرار آزمایش این اجازه را ما می‌دهد که نتایج مثبتی را شاهد باشیم و در صورت مشاهده فرد مبتلا، فورا وی را از محیط دانشگاه خارج کنیم تا پس از بهبود اوضاع و بازگشت سلامتی‌اش به دانشگاه بازگردد.

 

مدیر این دانشگاه افزود: دانشگاه ما به تک‌تک افراد اعتماد دارد که اقدامات ایمنی را رعایت می کنند.
مسئولان دانشگاه “لازل” اعلام کردند که وجود زیرساخت‌های موجود، این انعطاف‌پذیری را به دانشگاه می‌دهد که در صورت لزوم، تعداد آزمایش‌ها افزایش پیدا کند./ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید