کد خبر:13598
پ

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن بیان اینکه در ترم پیش ما در آموزش مجازی شرایط سخت‌تری داشتیم، گفت: دانشگاه‌های ما نیز مانند تمام دنیا باید به سمت استفاده از آموزش مجازی سوق پیدا کنند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از دکتر علیرضا رضوانی اظهار کرد: ما در سیستان و بلوچستان از مرکز فاصله زیادی داریم، ولی در بحث اینترنت و فضای مجازی شرایط خوبی را داریم و از ابتدای اسفند سال گذشته بستر آموزش مجازی به سرعت فراهم شد و کلاس‌ها را به صورت الکترونیکی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با مشکل اینترنت مواجه هستند، ما علاوه بر آموزش برخط، بسیاری از فایل‌های درسی را از طریق واتساپ یا تلگرام در اختیار دانشجویان قرار دادیم تا دانشجویان همیشه این فایل‌ها را در اختیار داشته باشند.

استاد تمام دانشگاه سیستان وبلوچستان با اشاره به مشکلات برگزاری امتحانات در دوران کرونا گفت: کیفیت امتحان‌ها آنطور که باید، نبود و در ترم گذشته از آنجا که برای اولین بار این شرایط را تجربه کردیم، با نارسایی‌ها و عدم آموزش همراه بودیم.

رضوانی با اشاره به ترم جاری ادامه داد: در ترم جاری امکانات بیشتری فراهم شده است و من به شخصه روند برگزاری امتحانات برای دانشجویانم را تغییر خواهم داد.

وی با بیان اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به دلیل پایان‌نامه خود، حتما باید در دانشگاه حضور داشته باشند، افزود: با توجه به اجبار حضور این دانشجویان در دانشگاه، دانشگاه خوابگاه‌هایی را برای آن‌ها فراهم کرده است و با رعایت تمامی پروتکل‌ها به صورت ۱ و ۲ نفره در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند تا بتوانند دروس عملی خود را نیز انجام دهند.

رضوانی‌ خاطر نشان کرد: ما از تابستان شرایطی را برای دانشجویان بومی فراهم کردیم تا با رعایت پروتکل‌ها در آزمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انجام نظارت و سنجش ضروری است، گفت: در شرایط فعلی کشور، افزایش بی‌رویه تورم به دلیل عدم نظارت است. اعضای هیات علمی نیز باید مورد سنجش و نظارت قرار گیرند تا هرکس کار خود را به نحو احسن انجام دهد. به این ترتیب استاد در انجام کار خود دقیق‌تر می‌شود.

رضوانی در این‌باره ادامه داد: اگر استاد بداند که کار او نظارت می‌شود، وقت بیشتری برای تدریس می‌گذارد و سعی می‌کند روش‌های بهتری را برای انتقال مطلب ارائه دهد. البته این نظارت باید در مورد دانشجویان نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی یک تکنولوژی جدید است، یادآور شد: دنیا به این سمت می‌رود که از آموزش مجازی استفاده بیشتری کند. ما نیز باید از این تجربه درس بگیریم تا در آینده از این نوع آموزش به عنوان یک روش مکمل استفاده کنیم. کرونا ما را مجبور کرد که به این سمت حرکت کنیم.

رضوانی تصریح کرد: ترم پیش در ابتدا شرایط سختی داشتیم. در کلاس حضوری حرکات بدن استاد مانند حرکات دست، صورت، راه رفتن و یا سوال پرسیدن و ارتباط چشمی با دانشجو به روند تدریس کمک می‌کند. ولی در آموزش مجازی این شرایط وجود ندارد. البته در حال حاضر ما خود را با شرایط سازگار کردیم. من تمامی فایل‌ها را تغییر دادم و از نو، پاورپوینت درست کردم تا انتقال مطالب به دانشجویان به شیوه بهتری انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: ما به عنوان استاد باید خود را در این خصوص ارتقا دهیم تا تدریس به دانشجویان را به شیوه بهتری انجام دهیم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید