کد خبر:16985
پ

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در نوزادان زیر دو سال می‌تواند به بروز بیماری‌های دائمی از جمله آسم، حساسیت‌های غذایی و اضافه‌ وزن در آنها منجر شود.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از سی‌ان‌ان، پژوهش جدیدی که در “مایو کلینیک”(Mayo Clinic) آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در نوزادان زیر دو سال می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های دائمی را در زندگی آنها افزایش می‌دهد. براساس این پژوهش، دریافت چند دوز آنتی‌بیوتیک‌ می‌تواند به بروز بیماری در آینده منجر شود.

نوزادان و کودکان نوپایی که آنتی‌بیوتیک‌ دریافت می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم، اگزما، تب یونجه، حساسیت‌های غذایی، بیماری سلیاک، اضافه‌ وزن و بیش‌فعالی قرار می‌گیرند.

این پژوهش نشان می‌دهد که چندین درمان آنتی‌بیوتیکی زیر دو سال می‌توانند به بروز بیماری‌هایی منجر شوند که با توجه به جنسیت، سن، نوع دارو و تعداد دوز آن متفاوت هستند.

“ناثان لبراسور”(Nathan LeBrasseur)، از پژوهشگران این پروژه گفت: تاکید می‌کنم که این پژوهش، ارتباط میان آنتی‌بیوتیک‌ و بیماری‌ها را نشان می‌دهد؛ نه دلیل بروز آنها را. یافته‌های این پژوهش، فرصتی را برای بررسی‌های آینده فراهم می‌کنند که با هدف تعیین رویکردهای قابل اطمینان و ایمن‌تر در مورد زمان، دوز و انواع آنتی‌بیوتیک‌ برای استفاده در این گروه سنی انجام می‌شوند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید