کد خبر:18405
پ
رشد تیم‌های عربی و به صدا درآمدن زنگ خطر برای بسکتبال ایران است، کشورهای عربی و غرب آسیا در بسکتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از رییس فدراسیون بسکتبال،درباره عملکرد ضعیف تیم ملی ایران در رقابت‌های پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ توضیح داد و در مورد عکس جنجالی و حاشیه‌ساز خود با سرپرست تیم ملی در دوحه نیز شفاف‌سازی کرد.

رامین طباطبایی گفت: کشورهای عربی و غرب آسیا در بسکتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما چون پشتوانه ندارند از همان ابتدا بازیکن خارجی خوب می‌آورند که مقابل سوریه هم که یک بازیکن آمریکایی آن‌ها به تنهایی ۳۴ امتیاز کسب کرد. عربستان هم همین‌طور از بازیکنان آفریقایی – آمریکایی استفاده می‌کند. به هر حال اگر انتقادی هست باید تحلیل درستی از شرایط منطقه داشته باشیم.

طباطبایی افزود: بازیکنی که در ۱۵ سال زحمت و سرمایه‌گذاری به سطح حرفه‌ای می‌رسد را تیم‌های عربی به راحتی جذب می‌کنند که در سطح بسکتبال آسیا یک بازیکن خوب تاثیرگذار می‌شود. با این وجود ما صحبت‌هایی داشتیم که باید صبور باشیم تا تیم بهتری را برای پنجره بعد آماده کنیم. تیمی که با یک آمادگی روحی و روانی خوب راهی مسابقات شود.

رییس فدراسیون بسکتبال  اظهار کرد: ما باید شرایط خود را بسنجیم. ما همین الان ۱۶ تیم خوب در لیگ برتر داریم و تیم‌هایی مثل سوریه این شرایط را ندارند، پس به صورت گلخانه‌ای تیم ملی را تشکیل داده و کار می‌کنند. اتفاقا در همین مسابقات با رییس فدراسیون سوریه صحبت کردم که می‌گفت: “عضو کیته ملی المپیک سوریه هستم و چون شرایط برای برگزاری اردوها در کشور وجود نداشت، با همراهی کمیته ملی المپیک خودمان این اردوی قزاقستان را تدارک دیدیم تا تمرین کنیم.” ما لیگ داریم، اما به خاطر کرونا نشد زودتر بازی‌ها را شروع کنیم که اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا تیم بهتری در این مسابقات داشتیم.

وی افزود: به نظرم باید از این باخت درس بگیریم. سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی آسیا که برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن تلاش می‌کردیم، در آن زمان که بهترین نسل ما بود به تیم چهارم گروه باخته و پنجم شدیم که سهمیه از دست رفت. اگر الان بخواهیم به‌خاطر یک باخت هیاهویی راه بیاندازیم خوب نیست. یک برد یا یک باخت نباید باعث شود که همه چیز را فراموش کنیم.

برخی از کارشناسان نسبت به عملکرد بازیکنان تیم ملی انتقاد داشتند که گویا با انگیزه کافی در زمین مسابقه حاضر نمی‌شدند. رییس فدراسیون بسکتبال در این مورد نیز گفت: بعد از بازی همه بازیکنان عذرخواهی کردند و معتقدند از نظر جسمانی ضعف داشته و در شرایط مسابقه نبوده‌اند. البته همه با هم قول دادند که تمرین کنند تا برای پنجره آینده تیم آماده‌تری را روانه مسابقات کنیم. به نظرم این که باخت‌ها را خیلی پررنگ کنیم خوب نیست.

او تصریح کرد: دوستانی که منتقد هستند راهکار هم ارائه کنند تا استفاده شود،‌ این که زحمت بازیکنان را زیر سوال ببریم خوب نیست. به هر حال همه تیم‌ها کار می‌کنند و باید این موارد مورد توجه باشد. مگر ما در ۱۵ سال گذشته به غرب آسیایی‌ها نباخته‌ایم؟ البته قبول دارم که ما باید روی نقاط ضعف کار کنیم چون تیم ملی ایران در المپیک است و باید بهتر شویم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید