کد خبر:19715
پ

مسئولان کمیته ملی المپیک با حیدر فرمان در خصوص هماهنگی های لازم جهت حضور کاروانهای ورزشی ایران در رویدادهای سال آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از کمیته ملی المپیک، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه سفر به عمان برای شرکت در اجلاس سالیانه شورای المپیک آسیا با حیدر فرمان مدیر بخش رویدادها و بازیهای آسیایی شورای المپیک آسیا دیدار و گفتگو کرد. با توجه به در پیش بودن پنج دوره بازیهای مهم از جمله بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی ساحلی و داخل سالن در سال آینده، مسئولان کمیته ملی المپیک با حیدر فرمان در خصوص هماهنگی های لازم جهت حضور کاروانهای ورزشی ایران در رویدادهای سال آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رییس کمیته ملی المپیک با دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری و مدیر بخش رویداد ها و بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا دیدار کرد.

چگونگی برگزاری، وضعیت میزبان، نحوه نمونه گیری تست کرونا، شرایط دهکده بازیها، حمل و نقل، تغذیه و تعداد سهمیه اختصاصی از جمله مهم‌ترین بحث های مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست سجادی و پیمان فخری سرپرستان کاروانهای اعزامی به المپیک توکیو و بازیهای آسیایی ساحلی سانیا به نوبت توضیحاتی را در خصوص وضعیت کاروانهای اعزامی ایران و فعالیت های صورت گرفته برای اعزام ارائه دادند.

صالحی امیری نیز ضمن تقدیر و تشکر از حیدر فرمان به دلیل همراهی و هماهنگی خوب این بخش از شورای المپیک آسیا با ایران اطمینان داد که کاروانهای ایران با نهایت آمادگی و لزوم رعایت دقیق نظم و مقررات مورد نظر در بازیها حضور خواهند یافت همچنین با توجه به حمایت ها و تجارب ویژه مسئولان اجرایی شورای المپیک آسیا انتظار داریم اگر چه عدم حضور کاراته در بازی های المپیک 2024 قطعی شده است اما با اجماع خوب کشورهای آسیایی و حتی قاره های دیگر بتوانیم شاهد حضور کاراته در بازیهای المپیک 2028 باشیم.

وی تصریح کرد: حیدر فرمان نیز با اشاره به سابقه خوب و هماهنگی مناسب کاروانهای ورزشی ایران در بازیهای مختلف بر حمایت حداکثری از کمیته ملی المپیک ایران تاکید کرد.

صالحی امیری سپس با محمد جلود دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه برداری دیدار کرد.

محمد جلود گفت: دیدار با مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن تشریح برنامه های فدراسیون جهانی وزنه برداری از عدم کسب سهمیه توسط چهره های نام دار وزنه برداری ایران ابراز نگرانی کرد،  هیچ عنوان نمی توان بازیهای المپیک را خالی از قهرمانان خوش نام و موفقی همچون رستمی و مرادی تصور کرد و به همین خاطر امیدوارم وزنه برداری ایران با یک برنامه ریزی مناسب بتواند به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دست بایند.

وی گفت: نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل نیز حضور داشتند جایگاه وزنه برداری ایران از گذشته های دور، رفیع و قابل احترام بوده و انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد.

صالحی امیری نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های جلود و فدراسیون جهانی از فدراسیون ایران اظهار کرد: از حسن نظر و ابراز نگرانی شما که قطعا به دلیل علاقمندی شخصیتان به وزنه برداری ایران است تقدیر و تشکر می کنم. قطعا برنامه ریزی و پشتیبانی لازم از سوی کمیته برای پیگیری برنامه های فدراسیون جهت آماده سازی و اعزام ورزشکارانش به رقابت‌های کسب سهمیه همانند قبل صورت خواهد پذیرفت و ما نیز امیدواریم که وزنه برداری همانند المپیک های پیشین برای کاروان ایران افتخار بیافریند.

محمد جلود ضمن اعلام دغدغه دست اندرکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری برای حضور ورزشکاران موفق و پاک از جمله وزنه برداران ایران تاکید کرد: از هیچ کمکی به فدراسیون ایران دریغ نمی کنیم و سخت چشم انتظار ثبت نام وزنه برداران ایران در استارت لیست بازیهای المپیک ۲۰۲۰ هستیم./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید