کد خبر:8737
پ

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: فعالیت قاچاقچیان و مروجان اعتیاد در فضای مجازی رصد می‌شود و برخورد جدی پلیس با چنین افرادی قطعی است.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از سردار مجید کریمی  در مورد رصد فضای مجازی در زمینه خرید و فروش و همچنین ترویج مصرف مواد مخدر افزود: امروزه در فضای مجازی اتفاقاتی رخ می هد که واقعا ناگوار است و باید خانواده ها در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه نظارت در فضای مجازی نیز از برنامه و دغدغه های پلیس است، گفت: بخش رصد و کنترل فضای مجازی در پلیس مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شده و با موارد مجرمانه برخورد می کنیم.
کریمی ادامه داد: همچنین به افرادی که مصرف مواد مخدر را اشاعه و آموزش می دهند یا اقدام به خرید و فروش انواع مواد مخدر در فضای مجازی می کنند، هشدار می دهم که پلیس با آنها برخورد قانونی می کند و در این زمینه بسیار جدی است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همچنین با افرادی که از فضای مجازی استفاده کرده و ادعا می کنند که اگر مواد مخدر استفاده کنید، کرونا نمی گیرید، برخورد خواهد شد.
سردار کریمی خطاب به والدین نوجوانان و جوانان گفت: متخصصان امر و پزشکان این ادعا را قبول ندارند که معتادان کرونا نمی گیرند، مردم می توانند به کمپ های نگهداری معتادان مراجعه کنند و درمان معتادان را ببینند که چه معتادانی اسیر کرونا شدند و جان خود را از دست دادند چون معتادان در سطح جامعه رها شده یا بخشی بی خانمان هستند و خانواده ها چنین افرادی را رها کرده و از بازگشت آنها قطع امید کرده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عده ای از آنها در کنار خیابان یا پارک های می افتند و می میرند و کسی متوجه نمی شود که این افراد در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند یا«اوردوز» کرده اند به همین دلیل می گویند معتادان کرونا نمی گیرند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ آنچه پزشکان دسته یافته اند یا در کمپ های درمانی تحت نظر بهزیستی می بینیم، این است که تعداد زیادی از آنها دچار کرونا شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

سردار کریمی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان در فضای مجازی چنین افرادی را می بینند که یک فرد معلوم الحال می گوید، معتادها کرونا نمی گیرند و این فرد تقریبا به یک شخصیت تبدیل می شود و همه با او می خندند در حالی که متاسفانه این خنده آخرش نتیجه خوبی ندارد.
وی ادامه می دهد: از سوی دیگر والدین که با فرزند خود این تصاویر و صحبت ها را دیده و می شنوند و فکر می کنند که لحظات خوشی را می گذرانند یا دیگر گروه های مختلف سنی با او عکس و سلفی می گیرند و او را تبدیل به شخصیت می کنند، باید بدانند که نتیجه خوبی در انتظار آنها نیست.
سردار کریمی به افرادی که در فضای مجازی اقدام به اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر می کنند، هشدار داد که بطور قطع پلیس فضای مجازی را رصد می کند و مواردی که برخلاف قانون باشد و جرم محسوب شود همان طور که این مساله در جرائم رایانه ای وقانون مبارزه با مواد مخدر نیز دیده شده، با این افراد برخورد قانونی می شود.
وی از خانواده ها خواست نظارت خود را در فضای مجازی و حقیقی بیشتر کرده تا فرزندان آنها دچار آسیب مصرف مواد مخدر نشوند.

دستگیری سه باند اشاعه کننده مواد مخدر در فضای مجازی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی همچنین از دستگیری سه باند اشاعه دهنده مصرف مواد مخدر در فضای مجازی در پنج ماه اول امسال خبر داد.
سردار کریمی افزود: اعضای این باندها شناشایی و اموال آنها توقیف شده و در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته اند. البته پرونده های دیگری نیز وجود دارد که ضمن تعامل با پلیس فتا  تشکیل شده است.
به گفته وی، شعبه ای از پلیس فتا در پلیس مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده و همه آسیب ها مواد مخدر اعم از ترویج، خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی رصد می شود و نیازی نیست درمورد آنها تبلیغاتی صورت گیرد زیرا کار پلیس اطلاعاتی است و به محض اینکه باند یا افرادی در این حوزه دستگیر یا منهدم شود، اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید