کد خبر:28434
پ

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هنر سپاه قدس شکست دادن قدرت آمریکا و یک برانگیختگی در مقابل این کشور در منطقه بود، خاطر نشان کرد: آمریکا مجبور است که به تدریج منطقه خارومیانه را ترک کند.

به گزارش روزانه نیوز سردار حسین سلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در تشریح فعالیت های سپاه قدس در منطقه گفت:سپاه قدس پیشانی جنگی وسیعی تشکیل دادکه دشمن را در هر نقطه ای با یک ساختار قدرت مواجه کردو باعث تحلیل قدرت آمریکا شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها تحت فشار سیاسی، عمومی و جریانات گروه‌های مقاومت هستند امروز شما می‌بینید که بخش هایی از واحدهای نظامی ارتش تروریستی آمریکا از افغانستان در حال خروج است که این فرآیند خروج حاصل تحمیل اراده ملت ها به شمار می ورد.

سلامی خاطر نشان کرد: این اراده  از طرف ملتهایی که آمریکایی‌ها سرزمین آنها را برای مدت ها اشغال کرده بودند شکل گرفته که نمونه آن را در عراق در حال مشاهده هستیم.

ما با یک پدیده سیاسی جدیدی در سطح جهان و منطقه روبرو هستیم

وی با اشاره به زوال و غروب تدریجی سیاسی قدرت‌های بزرگ بیرون از منطقه و درون منطقه ادامه داد: این آرایش قدرت در حال گسسته شدن است، آن پیوستگی که در جبهه ائتلافی از شیاطین و مستکبران عالم می‌دیدیم در حال شکسته شدن است و ما با یک پدیده سیاسی جدیدی در سطح جهان و منطقه روبرو هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سیمای سیاسی، امنیتی و جغرافیایی منطقه غرب آسیا و جهان افزود: آن‌ها می‌خواستند اسلام را  تغییر دهند لذا آن‌ها فاصله زیادی از هم گرفتند و قادر به کمک و امداد به یکدیگر نیستند و از هم گسسته شده اند و برای یکدیگر هزینه نمی‌کنند .

آمریکا مجبور است که به تدریج منطقه را ترک کند

وی تصریح کرد: امروز آمریکا نمی‌تواند برای عربستان سعودی و نجات آن‌ها از یک شکست آشکار اقدامی را انجام دهد، خود آمریکا توانایی اعمال مداخلات مستقیم و یا غیر مستقیم به شکل گذشته را ندارد و کاملاً در حاشیه تحولات منطقه قرار گرفته است و مجبور است که به تدریج منطقه را ترک کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه آمریکا مجبور است تحولات منطقه را ترک کند گفت: آمریکایی‌ها تحت فشار سیاسی بر افکار عمومی و تحت فشار جریانات و گروه‌هایی هستند و عراقی‌ها تمایلی به ماندن آمریکا در صحنه جغرافیایی عراق را ندارند و تلاش می‌کند به هر شکل ممکن آمریکا را از منطقه اخراج کنند.

سوریه با تعادل سیاسی به سمت  انتخابات در حرکت است

وی ادامه داد: در سوریه یک تعادل سیاسی برقرار است و به سمت یک انتخابات در حرکت است. جبهه مقاومت در سوریه با هیچگونه افتی مواجه نشده است. در عراق هم یکپارچگی سیاسی برقرار است و جریانات مقاومت در عراق فعال هستند.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: دشمنان تصور می‌کردند بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود در حالی که امروز شجره طیبه مقاومت در حال جواب دادن است. منطقه فعلی روند امنیتی آمریکا را سست می‌کند.

وی تصریح کرد: نیروی قدس توانست در لبنان و فلسطین قدرت سوزان ایجاد کرده و فلسطینی‌ها را در قدرت خودکفا کند. ما قدرت را از ایران منتقل نمی‌کردیم، زیرا اصلا به دلیل محدودیت‌ها و محاصره‌ها امکان انتقال سلاح به آنجا میسر و مقرون به صرفه نیست./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید