کد خبر:20661
پ

معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان اظهار داشت: در حال حاضر 38 معتاد مرد که فاقد هر گونه سرپناه در این شهرتان هستند هر شب مورد پذیرش تنها گرم خانه موجود در این شهرستان قرار می گیرند.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از بازار کسب کار آنلاین هوشنگ ابراهیم بیگی با اشاره به جزئیات این خبر گفت: با توجه به اعلام آمادگی عده ای از خیرین جهت راه اندازی خانه گرم مختص زنان کارتن خواب این شهرستان پیرو این درخواست پیگیر اخذ مجوز احداث این خانه ها از اداره بهزیستی هستند.

هوشنگ ابراهیم بیگی ادامه داد: در حال حاضر 38 معتاد مرد که فاقد هر گونه سر پناه در این شهرهستند هر شب مورد پذیرش تنها گرم خانه موجود در این شهرستان قرار می گیرند.

وی در ادامه گفت: عده کمی به بهانه سختی رفت و آمد در گنبد رو آورده اند اما اکثر کارتن خواب های مرد همه شبه از امکانات بهداشتی و غذای گرمی که این مرکز ارئه می دهد استفاده می کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشاهده روزانه ۲۰ تا ۲۵ کارتن‌خواب زن در خیابان‌های سطح شهرافزود: در صورتی که نیکوکاران بتوانند با گرفتن مجوزهای لازم جهت احداث گرم خانه ویژه زنان کارتن خواب شهرداری فضای موجود در پشت ساختمان که محل نگهداری مردان است را به این امر اختصاص خواهد داد.

مسلم نوروزی سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در این خصوص گفت: در صورت ورود خیرین و توجه آنان به موارد قانونی بهزیستی موافق با ساماندهی آسیب های اجتماعی منجمله کارتن خواب های زان موافق بوده و حمایت های لازم را در جهت صدور هر نوع مجوز و دیگر موارد را انجام می دهد.

لازم به ذکر است در کنار وجود کارتن خواب های مستقر در سطح شهر افزایش نامتعارف متکدیان نیز موجب شده تا چهره و معابر شهر ناخوشایند باشد و از سوی این معضل تهدید بر سلامت ساکنین شهر خواهد بود.

بر اساس گزارشات معاون خدمات شهرداری گنبدکاووس، روزانه ۴۵ تا ۵۰ متکدی مشغول فعالیت و امرارمعاش در چهارراهای اصلی و فرعی این شهرهستند که بیش از ۷۰ درصد آنان از شهرستان‌های همجوار به این شهرستان می‌آیند.

ابراهیم بیگی در این ارتباط افزود: در طول هفته ۲ تا سه بار متکدیان توسط مامورین شهرداری جمع آوری و به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی تحویل داده می شوند.

وی ضمن یاد آوری نسبت به سال گذشته در افتتاح مرکز خدمات اجتماعی گنبدکاووس ویژه نگهداری متکدیان و فعالیت کوتاه مدت آن، گفت با توجه به شیوع و انتقال و انتشار بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن منجر به تعطیلی این مرکز شد و در شرایط کنونی نسبت به راه اندازی و فعالیت مجدد آن نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها ی نظارتی برای ایجاد فضای قرنطینه و تامین هزینه‌های نگهداری، تغذیه و گرمایش و سرمایش است.

معاون شهردار گنبدکاووس در ادامه گفت: در شرایط کنونی و فعال نبودن این مجموعه صرفاً مجبوریم در هر نوبت جمع آوری متکدیاین با گرفتن تعهد آنان را دوباره رها کنیم که بعد از رها کردن مجدداً منجر به روی آوردن این افراد به تکدی گری خواهد گرائید.

گفتنی است گنبدکاووس با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر دومین شهرستان بزرگ استان گلستان شناخته می‌شود.که در شمال شرق مرکز استان واقع شده است./ بازار کسب کار آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید