کد خبر:21912
پ

 مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی سامانه درخواست زمین و الکترونیکی شدن صدور معرفینامه‌های وام بانکی مسکن ایثارگران خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز “علیرضا امینی” با بیان اینکه با توجه به رایزنی‌های انجام شده توسط مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و در راستای راه‌اندازی مجدد فرآیند اعطای زمین به ایثارگران واجد شرایط، نیاز به سامانه و فرآیندی وجود داشت که بر آن اساس امکان ثبت درخواست و صدور معرفینامه مربوطه فراهم شود، افزود: در همین راستا در سریع‌ترین زمان ممکن سامانه مربوطه طراحی و در ۱۷ دی ماه سال جاری راه‌اندازی شد و البته ثبت درخواست این سامانه به دلیل جزئیات مربوطه درحال حاضر به صورت حضوری انجام می‌شود.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسکن، صدور معرفینامه های تسهیلات مسکن به شکل برخط است و به این ترتیب نیازی به مراجعه حضوری متقاضی جهت دریافت معرفینامه نبوده و به محض صدور معرفینامه، لینک نسخه الکترونیکی معرفینامه از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود.

اعلام نتایج نهایی آثار منتخب بخش سرباز انقلاب در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعلام نتایج نهایی بخش ویژه سرباز انقلاب در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

سید مرتضی حسینی با اشاره به لزوم توجه به اهمیت و نقش به‌ سزای هنر والای نمایش در ترسیم دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران به خصوص شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، گفت: برگزاری بخش ویژه سرباز انقلاب در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فرصتی برای به تصویر کشیدن رشادت‌ها و مقاومت‌های شهدای محور مقاومت و مدافعان حرم است.

وی افزود: اهمیت هنر نمایش و همراهی آن با هنر انقلابی با به تصویر کشیدن رشادت‌های حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس در اذهان عموم جامعه ثبت می‌شود و امروزه به عنوان هنری انقلابی و مردمی شناخته می‌شود.

مدیرکل امور هنری بنیاد با اشاره به ارزیابی نهایی داوران از آثار ارسالی در بخش سرباز انقلاب افزود: این برنامه با توافق انجام شده با دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بهمن ماه سال جاری همزمان با ایام مبارک دهه فجر در قالب جشنواره تئاتر فجر به اجرا درخواهد آمد.

حسینی ادامه داد: نمایش‌های «آن سال‌ها» به نویسندگی مرتضی اسدی‌مرام و کارگردانی بهاره سعیدی‌پناه، «انگشتری» به نویسندگی مصطفی جعفری‌ جوزانی و کارگردانی نسا سلیمانی، «او پهلوان اکبره» به نویسندگی افشین سلطانی و کارگردانی مصطفی دهشت و بهار بردبار، «به نام» به نویسندگی و کارگردانی اکبر قهرمانی، «پیله انقلاب» به نویسندگی محمدجواد صرامی و کارگردانی سیدپویا امامی، «زندگی با طعم باروت» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خلیلی، «زهی خیال باطل» به نویسندگی و کارگردانی سیدمهرداد کاوسی‌حسینی، «ژنرال» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی، «سرباز سردار» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی امین پورمند، «سردار حرم» به نویسندگی و کارگردانی امیر امینی، «قاصد» به نویسندگی روح‌الله اریس و کارگردانی حسام‌الدین ایرانمنش و «هیچ کس همچون تو مرد میدان نیست» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه، ۱۲ اثر راه‌یافته به بخش «سرباز انقلاب» نمایش‌های خیابانی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را شامل می‌شوند.

برگزیدگان مسابقه «به وقت حاج قاسم» مشخص شدند

مراسم قرعه‌کشی مسابقه فرهنگی «به وقت حاج قاسم» عصر چهارشنبه ۲۴ دی ماه در خانه کتاب دانشگاه (کافه کتاب دارالقرار) سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار و ۳۲ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

به گزارش ایثار ،‌ مسابقه فرهنگی «به وقت حاج قاسم» به کوشش اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی دستگاه‌های فرهنگی با موضوع وصیت‌نامه سردار حاج قاسم سلیمانی در سطح کشور برگزار شد.

از میان ١٢ هزار و ۳۵۶ شرکت‌کننده در مسابقه بزرگ خوانش وصیت‌نامه «سیاسی – معنوی» سردار دل‌ها با عنوان «به وقت حاج قاسم»، ۸۱۳۶ نفر به سوالات پاسخ صحیح دادند که  ۳۲ نفر به قید قرعه انتخاب و جوایز ویژه‌ای به آن‌ها اهدا می‌شود.

در مراسم اختتامیه این مسابقه، قرعه کشی در بین برگزیدگان انجام شد که «سید مهدی حسینی»، «رقیه فرح بخشی»، «صغری محمدی»، «محمدطاها علی عرب»، «محمدرضا کرمی»، «محدثه حسنی پور»، «یاسین نوری»، «صادق بهرمندی»، «یاسمن دهقان»، «سجاد افشاری»، «یدالله عباسزاده»، «سمانه رشوند»، «محمد مهدی»، «سید حسین موسوی»، «علی رحمتی»، «حسن رفیع پز»، «زهرا رشوند»، «امیرحسین عزیزی»، «ایمان پرندوش»، «فاطیما بیانی»، «عسل نظری»، «اعظم سلیمانی»، «مطهره فدوی»، «مرتضی ایمانی»، «توران صالحی»، «محمد بامری»، «کمال کارگر»، «یسنا کیومرثی»، «فاطمه کاظمی وفا»، «مژگان سلیمی» و «سجاد سواری» به عنوان برگزیدگان مسابقه انتخاب شدند.

گفتنی است این مسابقه با همکاری اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه الزهرا (س)، جهاد دانشگاهی واحد الزهرا، دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خبرگزاری بین‌المللی ایکنا و سازمان نظام پزشکی کشور برگزار شد.

در این مراسم “اسکندر یارنسب” مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های برگزار کننده حضور داشتند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید