کد خبر:25410
پ

رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی استانی در سراسر کشور گفت: همه دستورالعمل ها، بخشنامه ها، قوانین و سیاست گذاری‌ها که ابلاغ می‌شود باید با جدیت اجرا شود.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها افزود:هدف جلسه امروز با شورا‌های قضایی استان‌های مختلف، پیگیری امور است.

وی با بیان اینکه این جلسه امروز برگزار شده است تا آن چیز‌هایی که تاکنون گفته شده پیگیری شود، افزود:همه حرف‌های خوبی که گفته می‌شود و همه برنامه‌های خوبی که نوشته می‌شود تا در میدان عمل اجرا نشود، کارساز نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد:  ۲۰ تا ۳۰ درصد مطالبی که گفته می‌شود، باید ۷۰ تا ۸۰ درصد پی گیری صورت گیرد تا عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: این جا جایگاه عمل و اجراست و باید در پرونده‌ها، اقدامات، فعل‌ها و ترک فعل‌ها شاهد اجرایی شدن و بروز بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باشیم تا در عالم واقع نیز اتفاقی بیفتد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به همکاران قضایی خود در سراسر کشور تاکید کرد: اثر بسیاری از این دستورالعمل‌ها، قوانین و سیاست گذاری ها، فقط در اجرا نمایان می‌شود و آن چه بسیار مهم است، اجرا و عملی کردن این نکات است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کردند، اجرای عدالت از محور‌های مهم است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه عدالت مربوط به همه دستگاه‌ها و همه شئون نظام اسلامی است، افزود: کسی که از عدالت اخلاقی برخوردار است، می‌تواند عدالت قانونی را هم اجرا کند و در این جایگاه برخورداری از ملکه عدالت بسیار مهم است.

رئیس قوه قضاییه گفت: اقتدار بدون عدالت هرگز در صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد و قدرت مندی بدون عدالت صراط مستقیم نیست بلکه نوعی قدرت نمایی و قیافه گرفتن بدون عمل است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: در اجرای کامل عدالت، برای ما باید سال، ماه، هفته، روز، ساعت و لحظات بسیار مهم باشد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نکته مهم دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، اتقان آرا است، ادامه داد:باید نقض آرا در مراجع قضایی به حداقل برسد و این مستلزم این است که آرا و تصمیمات قضایی بر ادله محکم استوار باشد.

رئیس دستگاه قضا همچنین بر ضرورت رعایت هرچه بیشتر کرامت انسانی و احترام قائل شدن برای ارباب رجوع تاکید کرد./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید