کد خبر:25570
پ

 نحوه قرعه‌کشی پیکارهای کشتی در گزینشی المپیک مشخص شد. با توجه به اعلام قبلی اتحادیه جهانی رنکینگ کشتی‌گیران در نحوه قرعه‌کشی رقابت‌های گزینشی المپیک تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز بر این اساس با توجه به اعلام اتحادیه جهانی کشتی، ۲ نفر برتر هر وزن در رنکینگ اتحادیه جهانی در بالا و پایین جدول مسابقات قرار می‌گیرند.

ملاک ارزیابی اتحادیه جهانی برای رنکینگ، مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹، رقابت‌های قاره‌ای در سال ۲۰۲۰ و رقابت‌های رنکینگ ایتالیا در سال ۲۰۲۰ است.

بر این اساس با توجه به نظر اتحادیه جهانی به منظور برخورد نکردن کشتی‌گیران مطرح هر وزن به یکدیگر تا دیدار فینال، کشتی‌گیرانی که در مسابقات گزینشی المپیک قاره‌ای و جهانی حضور می‌یابند، بر اساس رنکینگ به شرح زیر قرعه‌کشی می‌شوند.

– کشتی‌گیر برتر رنکینگ (اول و دوم) به ترتیب در بالا و پایین جدول هر وزن قرار می‌گیرند.

– هر کشتی‌گیر حداقل باید در ۲ مسابقه از سه مسابقه رنکینگ شرکت کرده باشد.

– در صورت مساوی شدن امتیازات، اول رتبه در جهانی ۲۰۱۹، سپس رتبه در مسابقات قاره‌ای ۲۰۲۰ و بعد از آن تعداد حضور در رویداد (حضور در ۳ رویداد) ملاک خواهد بود.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

در کشتی فرنگی «علیرضا نجاتی»، «محمدعلی گرایی» و «امیر قاسمی منجزی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

در کشتی آزاد نیز «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید