کد خبر:27482
پ

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبات بسیار خوبی در دولت داریم، قول‌هایی داده شده که متاسفانه هیچ کدام از آن‌ها به نتیجه نرسیده است، گفت: شهرداری تهران با شرکت واگن سازی تهران برای ساخت ۱۰۵ واگن قرارداد جدیدی را امضا کرده، اما خواهش من این است که در انتهای کار دولت این پول پرداخت شود و در دوره مدیریت شهری بعدی شاهد وجود این واگن‌ها باشیم.

به گزارش روزانه نیوز محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورا در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: اولین دستور ما یک طرح دو فوریتی بود که ۱۴ نفر از اعضا آن را امضا کرده بودند و از شهرداری درخواست شده بود که گزارشی از تغییر و تحول مدیریت در شورای پنجم را تهیه کند.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: مصوبات بسیار خوبی در دولت داریم، قول‌هایی داده شده که متاسفانه هیچ کدام از آن‌ها به نتیجه نرسیده است و ما خودمان از بودجه شهرداری ناوگان را تامین کردیم البته در بخش نوسازی اتفاقاتی در حال رخ دادن است و بودجه‌هایی تزریق می‌شود.

هاشمی ادامه داد: البته این کار را شهردار قبلی انجام داده بود و متن آن در کمیسیون تلفیق شورا مورد بررسی قرار گرفت همچنین با توجه به عقب ماندگی ما در رسیدگی به پرونده باغات، امروز را به صورت کلی به این موضوع پرداختیم؛ خوشبختانه ۱۰ پرونده از باغات امروز مطرح شد.

وی گفت: شهرداری تهران با شرکت واگن سازی تهران برای ساخت ۱۰۵ واگن قرارداد جدیدی را امضا کرده، اما خواهش من این است که در انتهای کار دولت این پول پرداخت شود و در دوره مدیریت شهری بعدی شاهد وجود این واگن‌ها باشیم.

هاشمی یادآور شد: از مصوبه دولت برای تأمین هزار واگن ۴۲۰ عدد هنوز باقی است و برای آن تصمیم‌گیری نشده است. همچنین دولت می‌تواند برای این واگن‌ها که مصوبه قبلی هم دارند، به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تأمین اعتبار کند و ساخت این واگن‌ها آغاز شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کرونایی در پایتخت افزود: تعداد فوتی‌ها در تهران به ۱۰۰ نفر رسیده است، مردم بیش از ۱۵ دقیقه در وسایل حمل و نقل عمومی باقی نمانند و حداقل تا یک سال آینده همچنان درگیر کرونا خواهیم بود.

هاشمی گفت: من نمی‌دانم که چرا این قفل باز نمی‌شود. این موضوع بسیار ساده است که دولت می‌خواهد برای این تعداد اتوبوس و واگن تأمین اعتبار کند و همچنین تأمین این مقدار چندان سخت نیست؛ دولت می‌تواند از بودجه‌های دولتی یا سیستم بانکی این مبلغ را تأمین کند./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید