کد خبر:28407
پ

وزیر بهداشت ضمن تبریک روز ماما و درود بر روح شهدای سلامت، افزود: ماما نقش مهمی در آموزش فرزندآوری دارند و می‌توانند یکی از اصلی‌ترین ارکان تاثیرگذار نظام سلامت باشند.

به گزارش روزانه نیوز سعید نمکی با اشاره به فرا رسیدن روز ماما گفت: امروز ماما‌ها می‌توانند با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با بحث جمعیت و فرزندآوری و با توجه به وسواس و اضطرابی که بزرگان نظام از کاهش رشد جمعیت دارند در آموزش زنان و دختران جوان در رابطه با شیوه درست فرزندآوری، مراقبت‌های قبل از زایمان و افزایش سواد زنان با توجه به دگرگونی‌های زندگی مردم تاثیر گذار باشند و شیوه درست زندگی را به زنان آموزش دهند.

نمکی تاکید کرد: ماما‌ها باعث شدند با آموزش مناسب تغذیه با شیر مادر، کودک از حیاطی‌ترین غذای آسمانی محروم نشود و همینطور ماما‌ها بودند که توانستند با زایمان ایمن و توسعه زایمان بهداشتی از مرگ و میر زنان بویژه در عامل مهمی مثل کزاز بند ناف تاثیرگذار باشند.

وزیر بهداشت گفت: فشارخون بالا، چاقی، افسردگی و… از جمله مسائلی است که امروزه می‌تواند جمعیت زنان را تحت تاثیر قرار دهد و ماما‌ها می‌توانند این موارد را مدیریت کنند.

ماما‌ها به عنوان یکی از ابزار مهم و کارساز در مدیریت کرونا کنار ما هستند

وزیر بهداشت گفت: ماما‌ها می‌توانند به عنوان یکی از ابزار مهم و کارساز در مدیریت کرونا کنار ما باشند؛ همانگونه که امروز در مراکز جامع خدمات سلامت به شدت نقش آفرینی می‌کنند و به همین دلیل برخی از این عزیزان هم به شهادت رسیده‌اند.

نمکی اضافه کرد: انتظار داریم ماما‌ها به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عناصر نظام سلامت برای توسعه پروژه هر خانه یک پایگاه سلامت و انتقال دانش برای پیشگیری اولیه و درمان در منزل به سفیران سلامت که زنان خانواده هستند، کنار ما باشند. بدون تردید ماما‌ها رکن پر اهمیت نظام سلامت در ارتقای سلامت و بهداشت مردم هستند./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید