کد خبر:26946
پ

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: آقای عنابستانی هنوز دلیل و مدرکی مبنی بر این‌که سرباز مشکلی داشته ارائه نکرده است و اگر دلیلی بیاورد به آن رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش روزانه نیوز حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در حاشیه آیین معارفه دادستان نظامی استان تهران با اشاره به شکایت عنابستانی از سرباز راهور گفت: آقای عنابستانی هنوز دلیل و مدرکی مبنی بر این‌که سرباز مشکلی داشته ارائه نکرده است و اگر دلیلی بیاورد به آن رسیدگی می‌کنیم.

بهرامی درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراین اظهار کرد: کار این پرونده در دادسرا تمام شده، کیفرخواست امضا شد و انشالله سال جدید در دادگاه رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به سو استفاده سرباز گیلانی از برخورد خود با قاضی گفت: همه ما وظیفه داریم در چارچوب اخلاق رفتار کنیم و مجموعه اسلام، اصول دین، فروع دین و اخلاق است و همه باید در قالب اخلاق رفتار کنیم.

بهرامی با اشاره به طرح بازگشت به سنگر بیان کرد: این طرح را به این دلیل طراحی کردیم که سربازان تصور نکنند که اگر از خدمت سربازی فرار کردند دیگر نمی‌توانند بازگردند.

وی ادامه داد: بعضی از سربازان از موضوع می‌ترسیدند، اما گفتیم به سنگرهای خود برگردید و خدمت را تمام کنید و بعد از پایان خدمت از معافیت‌های قانونی برخوردار شوید. بنابراین آن‌هایی که هنوز به خدمت برنگشتند، باید بازگردند و تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر در مدت کمتر از دو سال بازگشته اند.

بهرامی با اشاره به ۳۰ هزار نفری که فرار از خدمت داشتند گفت: این افراد خدمت خود را انجام دادند و از معافیت‌ها هم بهره‌مند شدند. به لحاظ اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم فرار از سربازی کم شده است. محیط خدمت، لباس‌ها، غذاها و… و برخورد مسئولان با سربازان بسیار کارساز بوده است./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید