کد خبر:27797
پ

 معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که برخی از رسانه‌ها فقط نقدها را منتشر می‌کنند،گفت:در کنار نقاط تاریک و نقد ها باید نسخه‌های پیشنهادی هم ارائه شوند.

به گزارش روزانه نیوز از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی درباره نقش رسانه‌ها در حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه، با بیان این که در صورت نبودن بستر رسانه مردم از انتخابات و نتیجه آن مطلع نمی‌شوند، گفت: رسانه‌ها در مورد حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی به عهده دارند.

وی با تاکید بر لزوم دو سویه بودن و روشن گرا بودن رسانه ها افزود: نباید جریان رسانه‌ای ما فقط نقاط تاریک و نقطه ضعف ها را به مردم نشان دهند بلکه نقش رسانه ها اطلاع رسانی به مردم در مسیر انتخاب صحیح است و رسانه‌ها به جای انتخاب اسم باید به انتخاب برنامه بپردازند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید دوسویه‌بودن رسانه به عنوان ماهیت آن، گفت: رسانه‌هایی که با جریان یک‌طرفه فعالیت می‌کنند همان بولتن و بروشور هستند.

خدادی وظیفه رسانه‌ها را منطبق سازی اطلاعات با واقعیت دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها ضمن ارائه اطلاعات کاربردی و کارکردی باید منعکس کننده همه‌ صداها باشند.

وی با اشاره به لزوم تبیین رسانه‌ها در مورد انتخابات، افزود: آینده معیشتی، امنیتی، مناسباتی و محیطی مردم در گرو نقش آفرینی در انتخابات است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که برخی از رسانه‌ها فقط نقدها را منتشر می‌کنند، تصریح کرد: نباید جریان رسانه‌ای ما فقط نقاط تاریک و نقطه ضعف ها را به مردم نشان دهند.

خدادی بر لزوم دو سویه بودن و روشن گرا بودن رسانه تاکید کرد و افزود: در کنار نقاط تاریک و نقد ها باید نسخه‌های پیشنهادی هم ارائه شوند و در کنار نقاط ضعف باید نقاط قوت هم بازگو شوند و ماهیت یک رسانه در دو سویه بودن آن رسانه است. رسانه ای با جریان یک طرفه همان بولتن و بروشور است.

وی با بیان این که رسانه نه تنها در انتخابات بلکه در همه انتخاب های زندگی روزمره هم نقش آفرینی می‌کند، خاطرنشان کرد: موفقیت یک رسانه در بازنشر راه حل در کنار بیان مشکلات و از دیدگاه افراد مختلف است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید