کد خبر:5756
پ

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون جودو ایران به دنبال تفاهم با فدراسیون جهانی است. امیدوارم تفاهم شکل بگیرد در غیر این صورت دادگاه عالی ورزش رای نهایی را خواهد داد.

به گزارش روزانه نیوز، و به نقل از مهدی علی‌نژاد که روز یکشنبه در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون وزنه‌برداری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون جودو اظهار داشت: در این خصوص با وزیر ورزش جلسه‌ای داشتم. حدود ۱۱ ماه است که تعلیق نامحدودیم. فدراسیون جودوی ایران به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده است. این دادگاه هفته گذشته برگزار که محتویات آن محرمانه است اما تصمیم گرفته شد تا طرفین ظرف حداکثر ۳۰ روز باهم مذاکره کنند و به توافق برسند در غیر این صورت دادگاه عالی ورزش رای خواهد داد و باید ببینیم چه خواهد شد. این فرصت خوبی است که فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی جودو مذاکره کنند.

وی افزود: فدراسیون ایران به دنبال تفاهم است. هم ما و هم آنها از چیزی که دادگاه عالی ورزش CAS خواسته استقبال کردند. باید صبر کنیم و ببینیم مذاکرات به چه شکل خواهد بود و چه نتیجه‌ای خواهد داشت. امیدوارم تفاهم شکل بگیرد در غیر این صورت دادگاه عالی ورزش رای نهایی را خواهد داد.

معاون وزیر ورزش در خصوص مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری خاطر نشان کرد: مطابق معمول گزارش عملکرد سال ۹۸ ارائه و برنامه‌های سال ۹۹ نیز مطرح شد. بازرس و خزانه‌دار هم گزارش خوبی ارائه کردند. اعضای مجمع هم نقطه نظراتی داشتند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزنه‌برداری ایران یکی از قطب‌ها و قدرت‌های وزنه‌برداری در جهان هست. در کشورمان هم یکی از سه رشته‌ای است که همیشه مدال‌آوری کرده است. این رشته در کنار کشتی و تکواندو جزو سه رشته مدال آور در بازی‌های المپیک بوده است. البته دوومیدانی هم یک نفر داشته است. نگاه ویژه‌ای به وزنه‌برداری داشتیم و علی‌رغم تمام تنگناها در سال ۹۹ به بودجه این فدراسیون نسبت به سال ۹۸ اضافه شد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه حواشی مالی این مجمع درباره برخی از اعضای فدراسیون خاطرنشان کرد: به عنوان رییس مجمع مطالعاتی داشتم. راجع به اعضای دیگر نمی‌دانم و کسی اعتراض نکرد. خود آقای مرادی درباره باید توضیح بدهند. راهکارهایی درباره مسائل مالی گفته شد.

علی‌نژاد همچنین درباره عمل جراحی «احسان حدادی» در خارج از کشور گفت: فدراسیون دوومیدانی درخواستی را در خصوص عمل جراحی «احسان حدادی» برای من ارسال کرد که ۲ تا ۳ جلسه در کمیته پزشکی ورزشی نیز در این خصوص برگزار شد. حدادی خواسته بود هر پزشکی که می‌خواهد عمل جراحی روی او انجام دهد باید تضمین بدهد که مشکلی برایش به وجود نیاید. جمع‌بندی این بود که عمل مربوطه در خارج از کشور برگزار شود. پزشک مربوطه هم تضمین داد و فدراسیون پزشکی هم با توجه به اینکه متولی کار است با توجه به وظایف فدراسیون که حمایت درمانی از ورزشکاران المپیکی و آسیایی است به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

وی تصریح کرد: یک اشکالی داریم و آن مشکل این است که همه از مادربزرگ‌ها تا بقیه درباره مسائل مختلف از جمله مسائل پزشکی صحبت می‌کنیم. حتی خود من که حداقلی اندوخته پزشکی دارم،  تصمیم نگرفتم. به فدراسیون پزشکی ارجاع دادم و باید به تصمیم آنها احترام گذاشت. اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تصمیم می‌گرفت چندان درست نبود اما کمیته پزشکی – ورزشی نسبت به این موضوع ارجح‌تر است. در ماجرای «سهراب مرادی» و «حمیده عباسعلی» این اقدام انجام شده و موفق بود.  اگر تشخیص این بود که در ایران عمل جراحی انجام شود این اتفاق رخ می‌داد. اینکه به سمت یک ورزشگار یا فدراسیون یا کمیته پزشکی ورزشی هجمه بیاوریم خارج از انصاف است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید