کد خبر:18660
پ

مشاور پیشین کاخ سفید پیش‌بینی کرد مجمع برگزینندگان به زودی جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تایید می‌کنند.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، مشاور سابق دونالد ترامپ، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تصدیق کرد.

 

کلین کانوی در مصاحبه‌ای جو بایدن را برنده مسلم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطاب کرد و گفت: اگر به تعداد مجموع آرا الکترال نگاه کنید، به نظر می‌رسد جو بایدن و کامالا هریس پیروز خواهند شد.

 

مشاور سابق کاخ سفید پیش بینی کرد مجمع برگزینندگان آمریکا در نهایت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تائید کرده و رسمیت بخشد. کانوی گفت: ما به عنوان یک ملت رو به جلو پیش می‌رویم، زیرا همیشه اینگونه عمل کرده ایم.

 

کانوی که جزء مشاوران کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ بود، البته به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی ترامپ را با توسل به دعاوی حقوقی را حق او دانست و گفت: امیدوارم روند انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز برگزار شود.

 

تاکنون بسیاری از هم حزبی‌ها و نزدیکان ترامپ، بایدن را به عنوان پیروز کارزار سوم نوامبر تصدیق کرده اند، البته این‌ها همگی در تقابل با انکار ادامه دار شکست در انتخابات از سوی ترامپ است. برغم تائید تدریجی پیروزی بایدن در ایالت‌های مختلف آمریکا، ترامپ همچنان وعده می‌دهد که دعاوی حقوقی او نتیجه بخش خواهد بود و تسلیم رسانه‌های جعلی که او را بازنده انتخابات می‌دانند، نخواهد شد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید