کد خبر:19946
پ

این روزها به هر رسانه‌ای که مراجعه می‌کنیم، تنها چیزی که به چشم می‌خورد جدال دولت و مجلس است.

به گزارش روزانه نیوز به نقل روزنامه شرق رئیس‌جمهور در دولت حرفی می‌زند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمایندگان در مجلس به او پاسخ می‌دهند و البته بالعکس. این بازی پینگ‌پنگی هر روز میان دولت و مجلس ادامه دارد، بی آنکه از شدت این اختلاف‌نظر‌ها کم شود.

مردم هر چهار سال یک‌بار به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا هم رئیس‌جمهور انتخاب کنند و هم نماینده مجلس، اما آنچه می‌توان گفت در این روزها کمتر توجهی به آن می‌شود و همان مردمی هستند که با رأی خود افرادی را رئیس‌جمهور و نماینده مجلس کرده‌اند.

برخی از کارشناسان بر این عقیده دارند که اختلافات دولت و مجلس سیاسی بوده و نگاه آنها انتخابات خرداد 1400 است که البته دور از ذهن نیست و در این مجال قصد اشاره به آن را ندارم، اما عیان‌کردن این اختلافات علاوه بر اینکه رأی این و آن را زیاد نمی‌کند، سبب بی‌اعتمادی و ناامیدی مردم به بهبود شرایط در انتخاب‌های بعدی خود و در نتیجه کاهش میزان مشارکت در انتخابات‌های آتی می‌شود.

مسئولین بارها در صحبت‌های خود اشاره می‌کنند که ما در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم اما به جای پرداختن به این موارد برای یکدیگر ژست اپوزیسیون می‌گیرند تا خود را حامی منافع ملت جلوه دهند، غافل از آنکه مسئله امروز ایران وحدت برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است که علاوه‌بر تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، کرونا هم آن را تشدید کرده است و روز به روز شرایط سخت‌تر می‌شود.

مردم در حال حاضر به سختی مشکلات معیشتی و اقتصادی را تحمل و به زحمت امورات خود را اداره می‌کنند و این اختلافات و دعواها بیش از تحمل مردم است، با جواب‌های تند و صریح به یکدیگر و عمیق‌ترکردن بیش از پیش این دو‌قطبی مسئله‌ای حل نمی‌شود ، این تنها مردم و هزاران مشکلات ریز و درشتشان است که باید به آن پرداخته شود اما در میان این اختلافات نادیده گرفته شده است.

دولت و مجلس باید اختلافات بین خود را حل کنند و کمتر آن را رسانه‌ای کنند تا اندک امید مردم به بهبود شرایط اقتصادی تبدیل به یأس و ناامیدی نشود. قطعا این اختلافات در بعد خارجی نیز اثرگذار بوده و می‌تواند پالس‌های منفی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی شود و امکان هرگونه توافق و تعامل با همسایگان و سایر کشور‌ها را با چالش مواجه کند.

به‌گونه‌ای که در یکی از موارد مورد اختلاف دولت و مجلس درخصوص «طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که مورد تصویب مجلس و شورای نگهبان قرار گرفت اما اعتراض دولت را به همراه داشت می‌تواند مشکلاتی در بعد خارجی برای جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورد./روزنامه شرق

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید