کد خبر:24951
پ

 رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: حدود ٨٠٠ مشاور خانواده قوه قضاییه امروز در سراسر کشور با انجام ادای سوگند کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش روزانه نیوز  علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در آیین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه، افزود: حوزه مشاوره پیش از طلاق، بسیار سخت‌تر از سایر اقسام مشاوره است زیرا در این مرحله خانواده در حال از بین رفتن است بنابراین باید حوزه مشاوره را برای صیانت از نهاد خانواده به عقب برگردانیم.

وی ادامه داد: برای کاهش طلاق می‌توان به این ظرفیت اعتماد و اتکا کرد و لازم است مشاوران به سوگندی که امروز می خورند پایبند باشند و آن را تشریفاتی ندانند و نیت کنند تا به آن وفادار بمانند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تاکید بر اینکه رعایت شأن مشاوره از التزامات حقوقی است، گفت: همه باید احساس کنند که کسی که در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند، نسبت به او انتظاراتی وجود دارد که این انتظارات به جاست.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده بنا بر حکم مقرر در قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد. مطابق ماده ۱۸۷ این قانون، قوه قضائیه اجازه پیدا کرد تا نسبت به تائید صلاحیت فارغ التحصیلان رشته حقوق و نیز سایر رشته‌های کارشناسی اقدام کند و سنگ بنای «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» نهاده شد.

این مرکز که در حوزه ارائه خدمات وکالتی، کارشناسی رسمی و مشاوره حقوقی فعالیت می‌کرد، به موجب قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۲ و آیین‌نامه آن صلاحیت گسترده‌تری در حوزه مشاوره خانواده پیدا کرد.

مرکز دارای شخصیت حقوقی، مالی و اداری مستقل است که رییس آن را رییس قوه قضاییه از میان حقوقدانان انتخاب می کند تا مرکز را زیر نظر هیات نظارتی به ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور برخی از اعضای شورای عالی قضایی اداره کند. در هر استان یک هیات مدیره متشکل از نمایندگان وکلای آن استان و یک هیات مدیره متشکل از نمایندگان کارشناسان آن استان امور مربوط به حوزه صلاحیت خود را اداره می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید