کد خبر:21593
پ

 رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علیرضا منادی‌سفیدان با بیان اینکه طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس و همچنین طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار گرفت، افزود: پس از پیشنهادات مطروحه از جانب نمایندگان، طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس به تصویب رسید و مقرر شد پیشنهادات نمایندگان در نشست آتی مورد بررسی قرار گیرد.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، دولت موظف است در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ استفاده دانش‌آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را بصورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد.

منادی‌سفیدان تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با توجه به منابع بودجه سال ۱۳۹۹، می‌بایست حداکثر تا پایان مهرماه سال ۹۹ تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش‌آموزی بصورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش‌آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار می‌داد.

رتبه‌بندی فرهنگیان به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد

منادی‌سفیدان، دستور کار دیگر کمیسیون را بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان عنوان کرد و افزود:  دولت در این طرح مکلف است ظرف ۶ ماه آینده لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه کند. در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم دولت موظف است نسبت به اجرای نظام رتبه‌بندی اقدام کند.

وی تصریح کرد: علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش نیز در جلسه امروز کمیسیون از اتمام بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون علمی و اجتماعی هیات دولت خبر داد و گفت که این طرح به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش ارجاع شد تا لایحه دولت طی روزهای آتی ارسال شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هدف کمیسیون از این اقدام پیش‌بینی اعتبارات لایحه رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۰ است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید