کد خبر:21823
پ

معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور وزارت علوم گفت: بانک اطلاعاتی زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی که در آینده نزدیک رونمایی می شود.

 

به گزارش روزانه نیوز جلسه شورای علمی و برنامه‌ریزی گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور با حضور حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی و بهادر باقری معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور و حضور برخط اعضای این شورا (استادان شورای علمی و نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و بنیاد سعدی) در محل این وزارت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سالار آملی یاد و خاطرۀ زنده یاد دکتر زهرا استادزاده رئیس گروه گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور را گرامی داشتند و از خداوند متعال برای ایشان غفران و رحمت آرزو نمودند.

وی همچنین ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای علمی و برنامه‌ریزی به واسطه مشارکت و همکاری صمیمانه با مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم با برشمردن اهمیت و جایگاه زبان فارسی و فرهنگ غنی ایرانی در جهان، اشاره‌ای به برنامه‌های آینده این مرکز و به ویژه معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در شرایط بیماری کرونا داشتند.

در ادامه بهادر باقری نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر استاد زاده همکار فقید آن معاونت، گزارش مختصری از برنامه‌های این معاونت ارائه کرد.

وی در ادامه با بیان مطالبی درخصوص دستاوردهای کارگروه‌های تخصصی آموزش مجازی، بازنگری و بازبینی سرفصل‌های درسی زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی، تدوین و تعریف منابع درسی و امضای تفاهم‌نامه با سازمان سمت، برگزاری هفتمین دوره آزمون سامفا در بهمن‌ماه سال جاری؛ به معرفی مختصر کتاب‌های منتشر شده و در دست انتشار معاونت گسترش زبان فارسی و بانک اطلاعاتی زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، پرداخت.

معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور در ادامه جلسه درخصوص برنامه حلقه مشاوران (گفت‌وگو با استادان اعزامی، به شکل حضوری و مجازی) و برنامه‌ریزی برای تدوین و تألیف کتاب «تاریخ پارسی گستری در گسترۀ گیتی» نیز مطالبی ارائه کرد./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید