کد خبر:23249
پ

 وزیر راه و شهرسازی گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی، بیش از ۵۰۰ طرح بزرگ ملی در حوزه راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روزانه نیوز محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی و هوانوردی فرودگاه مهرآباد که با حضور رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جشن‌های دهه فجر گفت: با فروپاشی رژیم پهلوی، در ایران نظامی برپا شد که بر مبنا و اساس اراده ملت بود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای شکست این نظام در چهار دهه گذشته از روش‌های مختلف و از جمله نبرد مستقیم و انواع تحریم‌های اقتصادی کمرشکن افزود: با این اقدامات دشمنان و بخصوص آمریکایی‌ها باور نمی‌کردند که نظام مقتدر جمهوری اسلامی در ایران مستقر شده یا برقرار بماند.

اسلامی افزود: اگر به تحلیل‌های آمریکا تا چند سال پس از پیروزی انقلاب توجه کنیم تلقی آمریکا این بود که انقلاب اسلامی یک سال دوام خواهد آورد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز باید خدا را شاکر باشیم که با رهبری مقام معظم رهبری و هدایت ایشان توانستیم مسیر بالندگی را طی کنیم، گفت: خودباوری در جهت حرکت به سمت مؤلفه‌های پیشرفت در مسیر جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد.

وی افزود: دشمنان با این تفکر که بدون تکیه بر آمریکا و استکبار نمی‌توانیم ادامه دهیم، کارها را پیش بردند، اما ما روی پای خود بر اساس احکام الهی ایستادیم و به پیشرفت رسیدیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: درگیر مشکلات اقتصادی و جنگ اقتصادی و جنگ واقعی شدیم، آسیب‌های اقتصادی زیادی دیدیم، دشمن به دنبال بی ارزش کردن پول ماست، اما به هر حال همه مشکلات را کاهش داده و ادامه مسیر دادیم.

اسلامی با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشتی مردم، مسئولیت مشترک دولت و ملت و همه بخش هاست، گفت: نباید آب به آسیاب دشمن ریخت، آنچه در وزارت راه دنبال کردیم پیشرفت و رسیدن به اهداف و برنامه‌های تعیین شده است.

اسلامی گفت: در چنین شرایط سختی که ناشی از تحریم هاست بیش از ۵۰۰ طرح در حوزه راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر تا سه هفته آینده افتتاح می‌شود که ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بخش هوانوردی کشور گفت: بخش هوانوردی ما باید با وجود همه مشکلات توسعه یابد و کسانی که مدیریت این بخش را بر عهده دارند، این موضوع را با جان و دل باور دارند./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید