کد خبر:23995
پ

 نشست بازی‌های المپیک توکیو توسط فرماندار این شهر تحریم شد و او در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش روزانه نیوز نشریه گاردین اعلام کرد که  «یوریکو کویکه» فرماندار شهر محل برگزاری بازی‌های المپیک نشست این مسابقات را تحریم کرده و در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: هفته آینده جلسه مهم مقامات المپیک برگزار می‌شود اما من در آن شرکت نخواهم کرد زیرا اختلافات در مورد اظهارات جنسیتی، توسط رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو بیشتر خواهد شد.

فرماندار توکیو ادامه داد: شرایط را به گونه‌ای نمی‌بینم که در نشست هفته آینده بین کمیته برگزاری بازی‌های توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک شرکت کنم.

کویکه تصریح کرد: به نظر من با توجه به وضعیت کنونی، پیام مثبتی از نشست ارسال نمی‌شود. اظهارات «یوشیرو موری» مبنی بر اینکه زنان زیاد صحبت می‌کنند، مردم توکیو را ناراحت و ناامید کرده و من به عنوان فرماندار شهر توکیو فکرمی‌کنم که این صحبت‌ها شرم‌آور است.

موری» رییس کمیته برگزاری بازی‌ها المپیک توکیو چندی پیش طی اظهاراتی زنان را به «صحبت کردن بیش از حد و غیردقیق» متهم کرد و گفت: زنان در جلسات بیش از حد صحبت می‌کنند و در بیان آن مختصر مشکل هم دارند.

پس از انتقادات تند از موری، کمیته برگزاری توکیو۲۰۲۰ «عذرخواهی و مراتب تاسف عمیق» خود را ابراز کرد. توکیو ۲۰۲۰ تلاش کرد تا ۸۰ هزار داوطلب امور پشتیبانی مربوط به ورزشکاران و مسابقات را راضی نگه دارد و پیامی با مضمون «رئیس موری سخنان نامناسبی برخلاف روح المپیک و پارالمپیک بیان کرد» برای آنها ارسال کرده است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید