کد خبر:28376
پ

رئیس کل بانک مرکزی افزود: احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز اضافه کرد: این روزها در برخی از اظهارات تلاش می شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد سیاست بانک مرکزی و مدیریت بازار ارز تاکید کرد: بانک مرکزی بدور از هیجانات غیر منطقی و به صورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای ارز دربازار ثانویه و افزایش قدرت بازارسازی خود، بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.

همتی با اشاره به برخی گزارش‌ها در مورد اخلال بانک‌ها در امر تولید افزود: بانک‌ها به هیچ‌وجه، جدا از خطا و اشکال نیستند. نمونه‌اش اقدامات بانک مرکزی در ساماندهی برخی از آنها و برخورد با مفاسد و تخلفات و حتی اعمال مدیریت و سرپرستی بر برخی دیگر از آنهاست.

وی ادامه داد: ولی تمرکز رسانه ای یکطرفه بر معرفی کردن بانک‌ها به عنوان مخل تولید، دور از انصاف و غیر واقعی است. در مورد عملکرد بانک‌ها در خدمت به تولید، حتما درفرصت مناسب گزارش لازم به مردم خواهم داد.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: از همکارانم در نظام بانکی به جد می‌خواهم ضمن  تلاش برای پاسخگویی به مطالبی که در مورد عملکرد آنها مطرح می‌شود.

همیتی ادامه داد: باقدرت، در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، درمسیر جهش تولید تلاش کرده و همچون گذشته، پشتیبانی لازم را از رشد تولیدات کشور، در هر دو بخش کالا و خدمات به عمل آورند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید