کد خبر:30597
پ

وزیر امور خارجه مذاکرات بین الافغانی را بهترین انتخاب جریان‌های سیاسی افغانستان دانست و بر آمادگی ایران برای کمک به حل بحران افغانستان تاکید کرد.

به گزارش روزانه نیوز اجلاس گفتگو‌های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در افتتاحیه این نشست به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه‌ای در این کشور که موجب خرابی‌های بسیاری شده است اشاره کرد و افزود: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نتایج نامطلوب ادامه منازعات در افغانستان، بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی و تعهد به راهکار‌های سیاسی را بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریان‌های سیاسی افغانستان دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفتگو‌ها میان جناح‌های موجود به منظور حل و فصل مناقشات و بحران‌های جاری در آن کشور اعلام کرد.

ظریف همچنین بر تعهد جمهوری اسلامی ایران جهت کمک به توسعه همه جانبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

ریاست هیات جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان و ریاست هیئت گروه طالبان را عباس استانکزی، معاون دفتر این گروه بر عهده دارند./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید