کد خبر:10810
پ

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس استفاده ترامپ از الفاظ بی ادبانه علیه ایران را نشانه عصبانیت وی از ناکارآمدی تحریم‌ها ذکر کرد و گفت:‌ آمریکایی‌ها متصور بودند که با اعمال تحریم‌ها پس از یک تا پنج ماه به نتایجی می‌رسند ولی پس از گذشت چندسال هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و از این موضوع عصبانی هستند.

 

به گزارش  روزانه نیوز  «عباس مقتدای خوراسگانی» درباره تحریم ۱۸ بانک جمهوری اسلامی از سوی آمریکا افزود: تحریم بانک‌هایی مانند بانک کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران، بانک شهر، توسعه تعاون، بانک گردشگری و…موضوع جدیدی نیست و این بانک‌ها چند سال است که تحریم هستند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تصریح کرد: نکته مهم آن است که آمریکا تحریم‌های جدیدی دوباره اعمال نکرده است بلکه رفتارهای تحریمی ایالات متحده علیه ایران بار دیگر اعلام شده است نه اعمال و این ورشکستگی تحریمی آمریکا و استیصال ترامپ را نشان می‌دهد.

 

 افکار عمومی اسیر فریبکاری رسانه‌ای آمریکا نشود

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افکار عمومی و رسانه‌های ‌ایران اسیر فریبکاری رسانه‌ای آمریکایی و دولتمردان آن کشور نشوند، تصریح کرد: آمریکا پس از خروج از برجام، تمام تحریم‌های لغو یا تعلیق شده را برگرداند و به صورت عملی از همان زمان تحریم بانک‌های جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. یعنی به لحاظ عملی اتفاق جدیدی رخ نداده است بلکه آمریکایی‌ها برای اینکه بتوانند اثر روانی بر مردم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایجاد کنند، بار دیگر در رسانه‌های خود تحریم بانک‌های ایرانی را اعلام کردند.

 

مقتدایی با اشاره به نظر منتقدان ترامپ مبنی بر اینکه سیاست رییس جمهور آمریکا درباره ایران به نتایج دلخواه نرسیده است، افزود: در این باره منتقدان ترامپ درست می‌گویند. زیرا پیش از این آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که با فشار حداکثری و تحریم‌های هوشمند، جمهوری اسلامی ایران را فلج کرده و به پای میز مذاکره می‌آورند، ولی در عمل این اتفاق‌ها رخ نداد.

 

وی ادامه داد: البته تحریم‌های آمریکا مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است. ولی در عین حال واقعیت این است که این مزاحمت‌ها سبب شد جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها و تولید داخلی قوی‌تر شده و ارتباط خود را با کشورهای آسیایی توسعه دهد.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات ماه نوامبر ایالات متحده تحت تاثیر فشار حداکثری علیه ایران قرار گرفته است، گفت: اکنون تلاش ترامپ و تیم رسانه‌ای او این است که با اعلام تحریم‌های جدید در افکار عمومی نشان دهند که کار جدی انجام دادند ولی واقعیت این است که آنها در بن بستی که خودشان ایجاد کردند، گرفتار شده‌اند.

 

 نظام بانکی ایران راه خود را پیدا کرده است

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط بانکی و تامین مالی تجارت جهانی و خارجی راه‌های خودش را پیدا کرده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در طول زمان نشان داده است که از نفوذ آمریکا خارج شده و ایالات متحده دیگر نمی‌تواند سیاست‌های زیاده طلبانه خود را علیه ایران پیاده کند.

 

سخنرانی خارج از عرف دیپلماتیک ترامپ نشان از ناکارآمدی تحریم‌ها است

 

مقتدایی درباره الفاظ بی ادبانه‌ای که ترامپ در سخنرانی اخیر خود نسبت به ایران بیان کرد، گفت: این موضوع که ترامپ در سخنرانی خود درباره ایران از الفاظ رکیک و بی‌ادبانه‌ای استفاده کرد، نشان از عصبانیت رییس جمهور آمریکا در ناکارآمدی تحریم‌ها است. زیرا آنها متصور بودند که با اعمال تحریم‌ها پس از یک تا پنج ماه به نتایجی می‌رسند. ولی پس از گذشت چندسال هنوز به نتیجه‌ای نرسیدند.

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا ۱۷ مهرماه با هدف به زانو درآوردن مردم ایران، شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرد.

 

بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. این در حالیست که آمریکا در یک اقدام فریبنده، مدعی شد ایران پیشنهاد آنها را برای کمک در مبارزه با کرونا رد کرده است./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید