کد خبر:20208
پ

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک روز پرستار،نوشت: پرستاران مظهر رحمت و محبت الهی‌اند از این رو عظمت روح آنان و کار عظیمی که انجام می‌دهند شایسته تقدیر است.

 

به گزارش روزانه نیوز سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س)، روز پرستار را تبریک گفت.

متن پیام او به شرح زیر است:

 

«پرستاری، حرفه ای مقدّس و ارزشمند است؛ به طوری که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در گرامی داشت مقام پرستار، وی را در قیامت، هم نشین حضرت ابراهیم خلیل(س) می دانند و می‌فرمایند: «هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می کند».

 

روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی‌ها، پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش‌های مقدس عاشورا، نهضت و انقلاب حسینی حضرت زینب کبری (س) مظهر صبر و شکیبایی و تجسم عینی علم و عفاف به پیشگاه مقدس حضرت صاحب الزمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) ،بر همه پرستاران مجاهد وجان برکف میهن و پیروان ایشان تبریک وتهنیت باد.

 

حضرت زینب (س) همیشه و برای همگان اسوه و الگویی در صبر و بردباری هستند و اگر خطبه‌خوانی ایشان در محفل یزید پس از واقعه عاشورا نبود، جریان کربلا تحریف و در تاریخ گم می‌شد.

 

سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبری است. او که توانست با پیام رسانیِ شایسته، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا نیز به نیکویی پرستاری کند و لقبِ «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کند.

 

این روز مبارک، «روز پرستار» نامیده شده است. او که با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود، درد بیمار را تسکین می بخشد و به او نوید حیاتی دوباره می دهد. باید قدر او را دانست و به او و حرفه مقدسّش احترام گذاشت؛ چنان که مقام معظم رهبری می فرماید: «به نظر من، همه مردم ما و همه کسانی که به سرنوشت بیماران و به سلامت کشور اهمیت می دهند، بایستی به قشر پرستار توجه و محبت و اهمیت نشان بدهند؛ چه مسئولان، چه آحاد مردم».

 

پرستاران از آسایش و رفاه خود می گذرند تا آرامش و آسایش و سلامتی را برای دیگران به ارمغان بیاورند، این ایثارگری در خور تقدیر و شایسته سپاس است و بی تردید جامعه نیز ارزشمندی این شغل شریف را به خوبی می داند. پرستاران مظهر رحمت و محبت الهی اند که عظمت روح آنان و کار عظیمی که انجام می‌دهند شایسته تقدیر است.

 

در استمرار این مشی و جهاد نورانی و در پی بروز و شیوع همه گیری جهانی بیماری کرونا بار دیگر همگان نقش بی بدیل سپید پوشان جامعه پزشکی وپرستاری را در کاهش آلام و نجات جان انسان ها به نظاره نشستند. اما آنچه در این صحنه گسترده و تاریخی رخ نمایاند و همگان را به تقدیس و ستایش این مجاهدت های بزرگ رهنمون ساخت به دل خطر نشتافتن پزشکان عزیز و جان بر کف نهادن آنان برای هدیه حیات به همنوعان بود.

 

در پایان و در فرخنده  روز میلاد بانوی کربلا، پرستار دل های زخم دیده خرابه های شام و گرامیداشت مقام پرستار ، یاد همه پرستاران صحنه جهاد و نبرد را گرامی می‌داریم.

 

سلام بر صبر و مجاهدت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، سلام بر روح بلند شهدای پرستار در راه مبارزه با ویروس کرونا، سلام بر ایثار زینب‌وار  هزاران پرستار مبتلا به کرونا و سلام بر مجاهدت بی وقفه ۱۱۰ هزار سفید پوش مدافع سلامت./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید