کد خبر:29990
پ

۲۴ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار ۹۰۲.۸ میلیارد تومان در هشت استان کشور با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌گزارش روزانه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،  از ۲۴ پروژه صنعت آب و برق آماده افتتاح، ۲۳ پروژه برقی و یک پروژه نیز آبی است که از این مقدار طبق برنامه، ۹ پروژه در استان خوزستان، چهار پروژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، چهار پروژه در استان بوشهر، سه پروژه در استان کرمان و در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، فارس و مازندران هر کدام یک پروژه آماده بهره‌برداری است.

بر این اساس، امروز در استان خوزستان سه نیروگاه خورشیدی و ۶ پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق مجموعا ۹ پروژه در ۶ شهرستان دزفول، ایذه، رامهرمز، اهواز، شوشتر و باغملک استان خوزستان با اعتبار ۱۵۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

طبق برنامه، چهار پروژه افزایش و توسعه طرح‌های انتقال برق در استان کهگیلویه و بویر احمد با اعتبار ۱۵۰.۸ میلیارد تومان برای تحقق هدف افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق برای تامین برق مشترکان و کاهش طول فیدرهای توزیع و افزایش قابلیت مانور در شبکه توزیع افتتاح خواهد شد.

همچنین در استان بوشهر نیز چهار پروژه انتقال و توسعه طرح‌های برقی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در سه شهرستان بوشهر، عسلویه و دشتسان به بهره‌برداری خواهد رسید.

این گزارش می‌افزاید، در دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سه پروژه نیروگاه مقیاس کوچک ۸ مگاواتی و احداث پست و کلیدخانه با اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و فارس هر کدام یک پروژه صنعت برق به ارزش ۲۸۳ میلیارد تومان و در استان مازندران نیز تنها پروژه آبی این هفته با سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

سومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

این مرحله از ابتدای امسال تاکنون هر هفته شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در صنعت آب و برق بوده است.

در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر رسید که آخرین پروژه‌ها در ۲۰ اسفند همان سال افتتاح شد.

سال ۹۹ نیز این پویش با ابعاد بزرگتری شروع و در ابتدای سال اعلام شد ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اما با استقبالی که به وجود آمد و ظرفیتی که تا پایان سال وجود داشت، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید.

از جمله این طرح‌ها ۱۴ سد بزرگ مخزنی، ۱۴ نیروگاه، ۳۰ نیروگاه مقیاس‌کوچک، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر، ۹ تصفیه‌خانه آب، ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی پایدار به یک‌هزار و ۶۵۰ روستای کشور قابل اشاره است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید