کد خبر:10258
پ

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور خروج اسناد مربوط به تحقیقات فدرال در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده از بخش طبقه‌بندی محرمانه را صادر کرده است.

 

به گزارش  روزانه نیوز به نقل از یو اس‌ای تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور خروج از طبقه‌بندی محرمانه اسناد مربوط به تحقیقات فدرال در خصوص دخالت روسیه در انتخابات و همچنین استفاده «هیلاری کلینتون» از سرور شخصی برای ایمیل‌های کاری را صادر کرده است.

ترامپ در توییتی نوشته است: مجوز خروج از طبقه بندی تمامی اسناد در ارتباط با بزرگترین جنایت سیاسی در تاریخ آمریکا یعنی حقه (دخالت) روسیه را به طور کامل صادر کردم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اعلام کرده است: به همین ترتیب، مجوز رسوایی مربوط به ایمیل هیلاری کلینتون را صادر می‌کنم. بدون هیچ دستکاری!

اندکی پس از انتخابات آمریکا، به‌دلیل اتهام‌های گسترده در مورد دخالت‌های هدفمند روسیه در روند انتخابات، با هدف پیروزی دونالد ترامپ در برابر رقیبش هیلاری کلینتون، وزارت دادگستری ایالات متحده، رابرت مولر را به‌عنوان مستشار ویژه تحقیقات در این زمینه منصوب کرد.

رابرت مولر تحقیقاتی را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ انجام داد و سال گذشته نتیجه‌گیری خود را به ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، ارائه کرد.

دونالد ترامپ و شماری از هواداران و متحدان او، بار‌ها تاکید کرده‌اند که تحقیقات رابرت مولر، یک «تسویه حساب سیاسی» است.

موضوع سرور شخصی هیلاری کلینتون، مربوط به زمانی است که او وزیر امور خارجه آمریکا بود. کلینتون بر خلاف قوانین فدرال از سرور شخصی برای نگهداری ایمیل‌های کاری استفاده کرده بود./ خبرگزاری دانشجو

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید