کد خبر:18918
پ

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیش از این طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به صورت یک شوری در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و کلیات آن هم تصویب شد و به کمیسیون تخصصی آن یعنی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شده و تبدیل به دو شوری شد و سپس به صحن علنی ارجاع شد.

به گزارش روزانه نیوز محمد صالح جوکار با بیان اینکه نمایندگان برای رساندن اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به خرداد 1400  تلاش می کنند تا با قوانین بروز شده  انتخابات برگزار شود، افزود: در هفته آتی اولین دستورکار نمایندگان مجلس بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود که البته این کار طبق آیین نامه داخلی مجلس است چراکه وقتی نمایندگان به بررسی فوریت‌ یک طرح رأی دهند بایستی در اولین جلسه علنی مجلس این موضوع در دستورکار قرار گیرد.

 

 

وی با اشاره به رأی نمایندگان مجلس برای اولویت قائل شدن جهت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی افزود: با این کار نمایندگان فوریت بیشتری برای بررسی قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری قائل شدند.

 

 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار امیدواری کرد که با نهایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، این قانون جهت اجرا در خرداد 1400 آماده باشد و بدون کوچک‌ترین مشکلی بتوانیم در انتخابات آتی از آن استفاده کنیم.

 

 

جوکار افزود: برای بررسی این طرح رایزنی‌های لازم را هم با شورای نگهبان انجام داده‌ایم و با این که برخی اعضای حقوقدان شورای نگهبان در برخی از جلسات شورای کمیسیون داخلی کشور و شوراها حضور داشتند و طرح‌های مذکور را به صورت مشترک با یکدیگر پیش می‌بردیم اما همراهی خوبی با شورای نگهبان و پژوهشکده این نهاد و مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد.

 

 

وی اضافه کرد:  با نهایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، این قانون جهت اجرا در خرداد 1400 آماده باشد و بدون کوچک‌ترین مشکلی بتوانیم در انتخابات آتی از آن استفاده کنیم./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید