کد خبر:20300
پ

نماينده مردم چابهار بر شنيده شدن صداي تشنگي مردم جنوب سيستان و بلوچستان تاكيد كرد و گفت: مبناي دين و بعثت پيامبران ايجاد عدالت در جامعه است اين در حالي است كه اصل سوم قانون اساسي نيز بر رفع تبعيض هاي ناروا و ايجاد امكانات عادلانه براي همه تاكيد كرده است.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از روابط عمومي تيوا معین الدین سعیدی با حضور در راديو گفت و گو كه به صورت مستقيم از شبكه تيوا پخش شد به مشكلات دسترسي مردم منطقه به آب و خطر وجود گاندوها پرداخت.

نماينده مردم چابهار از عدم توجه رسانه ها و مسئولين نسبت به خطر گاندوها در منطقه جنوب سيستان و بلوچستان انتقاد كرد و افزود: كم كاري تاريخي وزارت نيرو باعث شده است كه صداي تشنگي مردم اين منطقه شنيده نشود. كودكان اين منطقه نه تنها رويا ندارند بلكه رويا كردن را هم از آنها گرفته ايم چرا كه عمده توجهشان معطوف به آوردن آب از رودخانه است.

 

سعيدي گفت: جالب است موضوع نبود آب شرب و وجود گاندوها كه ما را دچار چالش كرده و بهترين فرزندان اين سرزمين را قرباني خود كرده است تاكنون حساسيت لازم را ايجاد نكرده است اما تمساح درياچه چيتگر توجه همه رسانه ها و مسئولان دولتي را به خود جلب كرد.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با حصاركشي مي توان خطر وجود گاندوها را رفع كرد، افزود: حصاركشي در رودخانه ها شايد به عنوان مسكني باشد اما تا زماني كه فكر و تدبير عاجلي براي افزايش سرانه دسترسي مردم به آب شرب وجود ندارد، كماكان ما با اين فاجعه ها مواجه خواهيم بود.

بايد از ظرفيت آب شيرين كن ها استفاده كنيم

نماينده مردم چابهار در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تنها راه مقطعي براي رفع اين مشكل اين است كه مجتمع هاي آب رساني در جنوب سيستان و بلوچستان به خوبي اجرا و تكميل شوند. همچنين با توجه به نوار ساحلي موجود منطقه بايد از ظرفيت آب شيرين كن ها نيز استفاده كنيم.

 

وي با اشاره به اينكه در برخي از روستاهاي منطقه از جمله بريس حتي يك متر لوله گذاري آب انجام نشده است، گفت: تا زماني كه شاخص هاي دسترسي به آب شرب جهش قابل ملاحظه اي پيدا نكند مطمئن باشيد كه اين فجايع تكرار خواهد شد.

 

سعيدي با اشاره به اينكه نمايندگان انقلابي مجلس مشكلات را از نزديك مشاهده كرده اند، بيان كرد: با ورود دكتر قاليباف به اين مساله تفاهم نامه اي با ستاد اجرايي فرمان امام (ره) منعقد شد كه با اعتبار تعيين شده بخشي از مشكلات برطرف خواهد شد.

 

وي گفت: وزارت نيرو اعلام كرده است كه بخشي از اعتبارات آبياري سيار كشور را به جنوب استان سيستان و بلوچستان اختصاص داده است و قول دادند كه تا پايان سال مالي ١٤٠٠، شاخص دسترسي به آب شرب به بيش از ٩٥ درصد برسد ولي در عمل تاكنون اتفاقي نيفتاده است ولي ما به عنوان نماينده اين موضوع را تا دستيابي به نتيجه پيگيري خواهيم كرد./شبکه تیوا دو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید