کد خبر:21310
پ

کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در نهایت تصمیم گرفتند تا سطح تولید خود را تغییر ندهند.

به گزارش روزانه نیوز کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس دیروز در نهایت تصمیم گرفتند تا سطح تولید خود را تغییر ندهند.

این گروه روز دوشنبه نشستی داشتند تا در مورد سطح تولید ماه فوریه تصمیم گیری کنند اما پس از سه ساعت مذاکره به نتیجه ای نرسیدند و این مذاکرات به روز سه شنبه موکول شد.

گفته می شد، عربستان با افزایش تولید مخالف و روسیه با استناد به بهبود تقاضا خواهان افزایش تولید بوده است.

و همچنین به گفته منابع آگاه، روسیه و قزاقستان موافق افزایش تولید بودند، درحالی که عراق، نیجریه و امارات پیشنهاد دادند سطح کنونی تولید حفظ شود.

کشورهای عضو اوپک سال گذشته تصمیم گرفتند به میزان بی سابقه تولید خود را برای تقویت و حمایت از بازار کاهش دهند؛ قرار بود این رقم از ابتدای ژانویه 2021 افزایش یابد اما با توجه به شرایط بازار، این گروه تصمیم گرفت این افزایش را به صورت تدریجی انجام دهد و ماهانه برای تعیین میزان افزایش جلسه تشکیل دهد.

همچنین رقم افزایش تولید از روزانه 500 هزار بشکه بیشتر نشود. این افزایش تولید یک بار در ماه ژانویه صورت گرفت. پس آن قرار شد که در 4 ژانویه یعنی دوشنبه نشستی برگزار شود در مورد میزان تولید ماه فوریه تصمیم گیری شود.

اما پس از انتشار نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس و تشدید محدودیت ها در برخی از کشورها، برخی از اعضا در مورد افزایش تولید دچار تردید شدند./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید