کد خبر:33735
پ

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه برای برقراری عدالت و کیفیت آموزشی در مناطق محروم، مرزی و حاشیه‌نشین‌ها باید نیروی انسانی تربیت کند.

به گزارش روزانه نیوز وزیر آموزش و پرورش پس از نشست با کمیسیون آموزش مجلس افزود: این وزارتخانه برای برقراری عدالت و کیفیت آموزشی در مناطق محروم، مرزی و حاشیه‌نشین‌ها باید نیروی انسانی تربیت کند.

وی تأکید کرد: تا زمانی که به صورت اختصاصی برای این مناطق نیرو تربیت شود، کیفیت آموزشی بهتر خواهد شد و بهتر است از نیرو‌های گذری استفاده نشود.

یوسف نوری این اقدام را به عنوان یکی از ۵ محور کلیدی گزارش خود به نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس دانسته است. استقرار سند تحول بنیادین با محوریت معلم و نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، توجه به زیرشاخت‌های فضا‌های آموزشی و تربیتی و آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای تدوین آیین نامه اجرایی پس از قانونی شدن و ابلاغ لایحه نظام رتبه بندی معلمان در دستور کار وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم است.

نوری در زمان جلسه رأی اعتمادش در مجلس گفته بود برنامه‌های زیرمجموعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به جای یک سال، ۷ سال طول کشیده است. به گفته او اهداف آموزشی مصوب ۷ سال دوره‌های تحصیلی بر اساس فصل هشتم سند تحول باید پس از ۵ سال بازنگری شوند، اما بر اساس گزارش‌ها تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد مناطق مرزی و روستایی کشور با کمبود معلم روبه‌روست. آذر ماه امسال اسماعیل حسین زهی، نماینده خاش در مجلس یازدهم به نوری درباره کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم و روستایی تذکر داد. این نماینده از اینکه تعطیلی حدود ۲۰ درصد مدرسه‌های سیستان و بلوچستان پس از گذشت دو ماه از آغاز سال تحصیلی انتقاد کرد و گفت بسیاری از مدرسه‌ها آن مناطق با جمعیت ۶۰ نفر و با یک معلم فعال هستند./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید