کد خبر:31607
پ

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: شرایط نسبی برای اسکان موقت آوارگان در نقاط صفر مرزی ایران و افغانستان وجود دارد. و به طور کلی در طول روز یک تعدادی می‌آیند و برمی گردند، تقریبا در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

به گزارش روزانه نیوز مهدی، ولی پور در مورد آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به آوارگان بحران داخلی در افغانستان گفت: اقدامات این جمعیت در مورد آوارگان افغان در مرز‌ها، به علت اوضاع به وجود آمده در افغانستان این آمادگی وجود دارد تا اردوگاه‌هایی در‌مرز‌های ایران و افغانستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگرچه آمادگی نسبی در استان‌های مرزی شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وجود دارد و از این بابت مشکلی نداریم به همین جهت در نقاط صفر مرزی مکان‌هایی برای اسکان موقت آوارگان تعبیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به موضوع پاندمی کرونا و حضور و ورود این افراد به کشور گفت: به طور کلی اجازه ورود به کشور به آن‌ها داده نمی‌شود. اما اسکان موقت ۲۴ ساعته توسط هلال احمر برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت:از طریق کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود کمک‌های بین المللی برای کمک به این افراد انجام و ساماندهی می‌شود و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، اما به طور کلی نگرانی از پایگاه‌هایی برای اسکان موقت این افراد در نقاط مرزی ایران و افغانستان در حال حاضر وجود ندارد./میزان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید