کد خبر:36378
پ

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مراکز علمی و دانشگاهی باید پژوهشهای خود را بر اساس سیاست و اولویتهای استان انجام دهند گفـت: در سالجاری ۸۰۰ میلیون تومان برای امر پژوهش، بودجه اختصاص یافته است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان اظهار داشت: در سالجاری ۸۰۰ میلیون تومان برای امر پژوهش، بودجه اختصاص یافته که با وجود کمبود و محدودیت منابع این میزان باید صرف اولویت و سیاست‌های استان همدان شود. 

وی تمام مراکز علمی و دانشگاهی استان را به هم افزایی در امر پژوهش سفارش کرد و افزود: دانشگاه ها متناسب با تخصص خود به پژوهش بپردازند و از موازی کاری و عملکرد جزیره ای پرهیز کنند. 

استاندار همدان با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش گفت: محور تمام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در سطح استان باید دانشگاه ها باشند تا این موضوع مهم در جایگاه و بستر واقعی خود قرار گیرد. 

او بر کاربردی بودن پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی تاکید کرد و خواستار توجه ویژه اساتید دانشگاه ها به موضوعات پایان نامه دانشجویان شد. 

قاسمی فرزاد همچنین به مشکل نبود بازار کار برای بعضی از رشته های تحصیلی پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی از رشته‌های دانشگاهی استان اشباع شده و با انباشت فارغ التحصیلان بیکار این رشته‌ها مواجه هستیم. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر اینکه بازنگری در رشته های تحصیلی دانشگاه های استان ضروری است، افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی باید نیازسنجی کرده و رشته ها را نسبت به تحولات جامعه و تکنولوژی دایر کنند. 

وی ادامه داد: برخی از رشته های دانشگاهی کارآمدی خاصی ندارد و باید با محدود کردن این رشته ها، توان و پتانسیل دانشگاه ها را به سمت رشته های کاربردی تر سوق بدهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید