کد خبر:34651
پ

به گزارش روزانه نیوز ؛ «حسن خانجانی موقر» در گفت و گویی با خبرنگاران، با اشاره به اینکه آئین گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هرساله برگزار می‌شود، گفت: در دو سال گذشته با توجه به محدودیت های کرونایی این اقدام خداپسندانه به صورت غیر حضوری و مجازی اجرایی شد، اما در سال جاری به یاری خدا به شکل حضوری برگزار می شود.

وی از برگزاری مراسم گلریزان در بیست و چهارم ماه مبارک رمضان در مرکز همدان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده، چنین مراسمی در دیگر شهرستان های استان هم برگزار شود، که البته محقق شدن آن، مستلزم همکاری فرمانداران و دستگاه قضایی شهرستان مربوطه است.

دادستان همدان افزود: با اشاعه فرهنگ حسنه گلریزان که با منشی پهلوانانه و به منظور رفع مشکلات اشخاص گرفتار انجام می شود، روحیه معنوی حمایت از نیازمندان در جامعه بیش از پیش تقویت می شود، چنانچه در سال های گذشته با حضور خیران نیک اندیش، شاهد آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد بودیم.

خانجانی موقر در ادامه از آزادی ۲۷۵ زندانی در سال گذشته از طریق دریافت تسهیلات ستاد دیه، کمک‌های کمک بلاعوض و نیز پذیرش اعسارشان خبر داد و تصریح کرد: جمع بدهکاری این تعداد از زندانیان آزاد شده؛ ۷۱۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۵۵۹ هزار ریال بوده است.

وی با بیان اینکه از بین ۲۷۵ نفری که سال ۱۴۰۰ با پرداخت وجه آزاد شدند، ۱۱ زن و ۲۶۴ مرد حضور داشتند، عنوان کرد: در این بین؛ ۸ نفر به دلیل پرونده های دیه، ۱۷۵ نفر به‌ علت پرونده های مالی، ۶۲ نفر به علت پرونده های مرتبط مهریه و ۲۹ نفر هم به علت عدم پرداخت نفقه زندانی بودند.

دادستان همدان افزود: همچنین در سال گذشته با همکاری ستاد دیه و مساعدت های دستگاه قضایی بیش از ۴۶۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال از بدهکاری زندانیان تقسیط و اعسار آن‌ها پذیرفته شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید