کد خبر:31566
پ

عربستان سعودی اعلام کرد فقط افرادی را که ۴ واکسن مشخص را تزریق کرده باشند، پذیرش می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از الجزیره، مقامات عربستان سعودی اعلام کردند از تاریخ ۹ اوت درخواست‌ها برای انجام زیارت عمره را از زوار خارجی که واکسن زده اند، خواهند پذیرفت.

طبق اعلام معاون ویز حج و عمره عربستان، عمره گزاران خارجی می‌بایستی بوسیله یکی از واکسن‌هایی که مورد تایید عربستان است، واکسینه شده باشند. این واکسن‌ها شامل واکسن «فایزر- بایون تک»، «آسترازنکا»، «مدرنا» و «جانسون اند جانسون» می‌شود. این افراد همچنین باید موافقت کنند در صورت ضرورت تحت قرنطینه قرار گیرند.

عربستان همچنین اعلام کرده است مسافرانی که دو دُز واکسن “سینوفارم” و “سینوواک” را کامل تزریق کرده باشند، در صورت دریافت دُز اضافیِ یکی از آن چهار واکسن تاییدشده در عربستان، پذیرفته می‌شوند.

این بیانیه در حالی در خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شده که این کشور ۱۸ ماه مرز‌های خود را بر روی زوار خارجی به خاطر همه گیری کرونا بسته بود.

خبرگزاری عربستان اعلام کرد «مقامات مسئول انجام هماهنگی‌ها در ارتباط با زوار خارجی» از روز دوشنبه (امروز) دریافت درخواست‌های عمره را از کشور‌های مختلف آغاز می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید عربستان در ابتدا به ۶۰ هزار عمره گذار ماهانه مجوز ورود خواهد داد و به تدریج این رقم افزایش خواهد یافت و به دو میلیون حاجی در ماه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، این زوار خارجی همراه ارائه درخواست خود می‌بایستی دارای مدارکی باشند که نشان دهد در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند.

زوار خارجی که از کشور‌هایی آمده باشند که در «فهرست عدم ورود» عربستان قرار دارد، به محض ورود تحت قرنطینه قرار خواهند گرفت./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید