کد خبر:5467
پ

نایب رییس زنان فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: هر چند که پیش‌بینی نتایج پارالمپیک از هم‌اکنون سخت است اما با تمرینات مستمر ورزشکاران زن، انتظار کسب نتایج خوب دور از انتظار نیست.

با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح جهان اظهار داشت: یکی از تبعات این ویروس برای ورزش تعویق پارالمپیک توکیو بود که بسیاری از برنامه‌ها را از روند عادی خود خارج کرد و ورزش پارالمپیکی ایران نیز از این تغییر و تحولات بی‌نصیب نماند. اردوی ورزشکاران ایران به خاطر این ویروس از ابتدای سال ۱۳۹۹ به صورت غیرمتمرکز و زیر نظر مربیان برگزار نمی‌شود و برای خروج از این رویه باید مجموز از ستاد ملی پیشگیری از کرونا در ورزش کسب کنیم.

 

او همیچین گفت: البته اردوهای غیر متمرکز به چند دسته تقسیم می‌شوند که بخشی از آن که مروبط به ورزشکاران شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو هستند زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک برگزار و این کمیته تمام حق و حقوق آن را پرداخت خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: ورزشکارانی مانند «ساره جوانمردی» در این دسته قرار دارند. این ورزشکاران در تهران یا شهرستان‌ها زیر نظر مربیان خود تمرین می‌کنند و تمرینات براساس برنامه کمیته است.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از نصیری با اشاره به شمار سهمیه‌های زنان فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: ورزشکاران زن زیر نظر این فدراسیون تا کنون چهار سهمیه کسب کردند که سه سهمیه آن در تیراندازی و یک سهمیه آن در رشته دوومیدانی است. در این رشته «هاشمیه متقیان» توانست سهمیه توکیو را کسب کند و اکنون در خوزستان زیر نظر مربی خود در حال تمرین است. «ساره جوانمردی»، «سمیرا ارم» و «رقیه شجاعی» نیز در پاراتیراندازی نیز سهمیه کسب کردند. البته برای مسابقات گزینشی آینده نیز اعزام خواهیم داشت و شاید هم شمار سهمیه‌ها اضافه شود.

 

نایب رییس زنان فدراسیون جانبازان و معلولین در پایان تصریح کرد: از اکنون سخت است که نتایج پارالمپیک توکیو  را پیش بینی کنیم اما تلاش ورزشکاران نشان می‌دهد که باید منتظر روزهای خوبی در توکیو باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید