کد خبر:40646
پ

مدیر اجرایی شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: همزمان با سالگرد شهادت فاطمه زهرا(س) این استان میزبان شش شهید گمنام است که سه پیکر مطهر در همدان و مابقی در شهرستان‌های این استان تدفین خواهند شد.
به گزارش روزانه نیوز، هادی آزادی با بیان اینکه استان همدان در طول سالیان گذشته میزبان ۱۵۴ شهید گمنام دفاع مقدس بود، اظهار داشت: آیین تشییع شش شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس روز سه شنبه ۶ دی ماه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان برگزار و بعد از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان پیکر سه تن از این شهدا در محل دانشگاه فرهنگیان، آموزش پرورش و پارک کوی خضر به خاک سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: سه تن دیگر از شهدا در پارک های تفریحی فرهنگی شهرستان های رزن، سامن و ارزندریان به خاک سپرده می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 54 نقطه یادمان شهدا در استان، افزود: استان همدان وضعیت مطلوبی در این حوزه دارد و بیش از ۹۵ درصد یادمان‌ها تکمیل شده اند و به محلی برای مراجعه اقشار مختلف جامعه تبدیل شده که نسل آینده با حضور در این اماکن سفیران پیروزی انقلاب اسلامی را زیارت خواهند کرد.

آزادی با بیان اینکه سن این شهدا 18 تا 24 ساله هستند، ادامه داد: این شهدا در عملیات خیبر – جزیره مجنون، منطقه شلمچه، عملیات والفجر و عملیات والفجر مقدماتی حد فاصل سالهای 1361 تا 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

لازم به ذکر است مراسم استقبال از پیکر شهدا در استان روز پنج شنبه در پایگاه شهید نوژه همدان برگزار خواهد شد و بعد از حضور پیکرهای پاک در شهرستان های فامنین، کبوتر آهنگ، بهار، اسد آباد، تویسرکان، نهاوند و مریانج در شهرستان های همدان، ملایر و رزن به خاک سپرده می شوند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید