کد خبر:45772
پ

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: تاکنون ۷۳ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از اقصی نقاط ایران برای شرکت در چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر همدان نام نویسی کردند.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا همدان، حسین رضوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان دختر در این المپیاد از ۱۰ تا ۱۷ مرداد و بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجوی پسر از ۱۹ تا ۲۶ مرداد در چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر همدان به رقابت می‌پردازند.

وی، شعار چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی همدان را “رفاقت در میدان، رقابت در ایثار” برشمرد و ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان همدان به میهمانان المپیاد یکی از اولویت‌های این جشنواره است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان از به کارگیری تمام ظرفیت های ورزشی، فرهنگی و مدیریتی استان برای برگزاری این المپیاد خبر داد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز دیگر نیز تا هفته اول مرداد فرصت دارند تا در این دوره از المپیاد نام نویسی کرده و تیم‌های خود را اعزام کنند.

وی گفت: دانشگاه بوعلی سینا، با تجربه‌ای متفاوت و چندین ساله در برگزاری رویدادهایی از جمله کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و سمینارهای علمی ملی و بین المللی و نیز المپیادها و مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح کشور، پس از امضای تفاهم نامه رسمی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با ایام پربرکت محرم، میزبانی چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را پذیرفته است.

رضوان اظهار داشت: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر که از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده، امروز به منزلگاه چهارم خود رسیده و انتظار می‌رود که این منزلگاه نیز همچون ادوار قبل زمینه رشد و تعالی سطح فرهنگی و ورزشی جامعه دانشگاهیان را فراهم کند.

وی افزود: آوازه ایثار، رشادت و جهاد در راه اسلام و وطن قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و نیز در دوران دفاع مقدس، با تقدیم بیش از هشت هزار شهید گلگون کفن در استان و ۱۵۲ دانشجوی شهید سرافراز در پهنه گیتی پیچیده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ دانشگاه، تکریم و بزرگداشت خانواده شاهد و ایثارگر کشور است و میزبانی چهارمین دوره از این المپیاد نیز گامی مؤثر در تحقق این مهم خواهد بود.

رضوان افزود: این المپیاد در ۹ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال سه نفره، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ برگزار می‌شود و یاد و خاطره هشت هزار شهید سرافراز استان همدان گرامی داشته می شود.

سرپرست عالی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان به عنوان رئیس شورای حمایتی این المپیاد و علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به عنوان دبیر شورای حمایتی منصوب شدند.

رضوان افزود: مجموعه ادارات و سازمان‌های استان به عنوان اعضای شورای حمایتی، این المپیاد را همراهی کرده و ظرفیت‌های استان را در اختیار المپیاد قرار می‌دهند.

وی با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه، تاکید کرد: با توجه به حضور حدود سه هزار نفر از دانشجویان، مربیان، داوران و اساتید رشته‌های ورزشی مختلف در این المپیاد و بارز بودن وجهه فرهنگی آن، لذا معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان به میهمانان در اولویت برنامه‌های فرهنگی این المپیاد است.

وی گفت: دانشگاه همدان اگر بتواند قدمی در این راستا بردارد به این اقدام خود افتخار می‌کند زیرا دانشجویان شاهد و ایثارگر یادگاران شهدا هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: ما قصد داریم این المپیاد را در دانشگاه بوعلی سینا همدان به نحوی برگزار کنیم که سطح آموزش عالی در حوزه ورزش ارتقا یابد زیرا دانشجویان شاهد و ایثارگر عزیزان ما هستند این المپیاد با نام یکی از سرداران پر افتخار کشور «شهید همدانی» که یک اسطوره ملی است، برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید